عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: نفت ایران در پالایشگاه‌های دنیا جایگزین ندارد و نیاز آنان به این کیفیت موجب می‌شود منافعشان را با تحریم‌های آمریکا معاوضه نکنند.

نفت ایران در پالایشگاه‌های دنیا جایگزین ندارد

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری با اشاره به رفتارهای خصمانه آمریکایی‌ها علیه ملت ایران و انفعال اروپا در قبال برجام با بیان اینکه مسئولان اتحادیه اروپا مرتب وعده‌های دروغین و نخ‌نمای خود در عمل به تعهدشان را تکرار می‌کنند، اظهار کرد: سخنگوی این اتحادیه اخیراً بار دیگر اعلام کرده به تعهدات خود در برجام پایبندیم، اما در عمل تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده و از اینستکس هم کاری بر نیامد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه اروپا با خام کردن ما در برجام نقش پلیس خوب را مقابل آمریکا بازی کرد، گفت: آمریکا به‌زعم خود می‌خواهد با تمدید نکردن معافیت هشت کشور در خرید نفت ایران، ملت بزرگ ما را تحت فشار قرار دهد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه این رفتار آمریکا نشان دیگری برای خصومت آنان با ملت ایران است،‌ گفت: برخی مسئولان با بی‌بصیرتی به وعده‌های پوشالی آمریکا و اروپا دلخوش کردند و به منافع ملت  اهمیت ندادند.

کشورها منافعشان را با سیاست تحریم آمریکا معاوضه نمی‌کنند

ذوالنوری با اشاره به اینکه توطئه صفر کردن فروش نفت ایران خیال خام آمریکایی‌هاست، گفت: آنالیز نفت ایران در پالایشگاه‌های دنیا جایگزین ندارد و این گونه نیست که کشوری بخواهد در حق ایران لطفی انجام دهد، نیازمندی آنان به نفت با کیفیت ایران موجب می‌شود منافعشان را با حریم‌های آمریکا معاوضه نکنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تأمین نفت از جایی غیراز ایران برای برخی کشورها صرفه اقتصادی ندارد از سوی دیگر کمتر کشوری کیفیت نفت ایران را دارد.

وی اضافه کرد: کشورهایی هم هستند که تجارتی با ما دارند مقابلش نفت می‌گیرند و این گونه آن‌ها از دو جهت متضرر می‌شوند؛ چرا که هم بازار صادرات ایران و هم نفت را از دست می‌دهند و از آنجایی که منافع اقتصادی برای کشورها حرف اول را می‌زند، نمی‌توانند از خرید نفت ایران چشم‌پوشی کنند.

ایران راه فروش نفت را بلد است

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران راه فروش نفت را بلد است و مشتریان خودش را دارد، اینکه آمریکایی‌ها فکر کنند بحران جدی برای ما خلق می‌کنند خیال خامی است که اتفاق نمی‌افتد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برخی سیاسیون باید متوجه شوند دلخوش کردن به وعده‌های آمریکایی که تمام هنجارهای بین‌المللی را نقض می‌کند، عاقبت ندارد و اکنون زمان آن رسیده از افرادی که در زمان مذاکرات برجام نسبت‌به بدعهدی‌های آمریکا دلواپس بودند، عذرخواهی کنند.

ذوالنوری اضافه کرد: کسانی در آن زمان وضعیت را می‌دیدند و انذار می‌دادند، اما دولتمردان جور دیگری عمل می‌کردند و منتقدان را به باد توهین می‌گرفتند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: زمانی آقای روحانی در سخنانش می‌گفت کاری می‌کنیم مردم داوطلبانه یارانه‌های خود را قطع کنند، اما امروز من به‌عنوان نماینده روی حضور میان مردم را ندارم، چرا که معیشت آنان با سختی‌های زیادی روبه‌روست و این نتیجه اعتماد به آمریکاست.

مسئولان سختی‌های مردم را جبران کنند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به اینکه مسئولان باید سختی‌های امروز مردم را جبران کنند، گفت: آغوش مردم باز است، بنابراین برخی مسئولان بار دیگر به اصول انقلاب و اقتصاد مقاومتی بازگردند.

وی تصریح کرد: دولت اگر به اجرای اصول اقتصاد مقاومتی اهتمام داشت، امروز کمتر از ۳۰ درصد مشکلات را داشتیم. دولت باید به نسخه‌های داخلی بازگردد  در این‌صورت مشکل لاینحلی نداریم.

منبع: آنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.