سرپرست حج و زیارت خراسان رضوی گفت: سال ۹۸ استان خراسان ۶۴ کاروان با ظرفیت هشت هزار و ۹۳۰ نفر و ۳۳۰ نفر از عوامل را به حج اعزام خواهد کرد.

اعزام هشت هزار و ۹۳۰ خراسانی در سال ۹۸ به حج
به گزارش قدس آنلاین، جواد شاد که در همایش آموزشی حجاج بیت‌الله الحرام ۳۲ کاروان مشهد مقدس سخن می‌گفت، اظهار کرد: خدا را سپاس می‌گویم که بار دیگر طنین رحیم حجاج بیت‌الله الحرام را در شهر ما نشر داد و صدای نغمه حجاج و آغاز رسیدن به خانه خدا را در شهر ما بلند کرد.
وی افزود: ابتدا شکرگذار خدای منان هستیم که این توفیق را داد که ما بتوانیم در خدمت حجاج باشیم و توفیق خدمت‌گزاری را به ما ارزانی داشت و از ولی نعمتمان حضرت رضا(ع) که به تمام ما توفیق حضور در حرم امن الهی و مدینه منوره را ارزانی داشته است تشکر می‌کنیم.
سرپرست حج و زیارت خراسان رضوی ادامه داد: هم‌چنین در این روز ولی‌عصر (عج) صاحب حج، منا و عرفات که اگر ایشان امضاء نکنند توفیق حضور پیدا نخواهیم کرد را نیز شکر می‌گوییم  و از تمام عزیزانی که در طول سال تلاش کرده‌اند تا بتوانیم حج را انجام دهیم تقدیر می‌کنیم.
شاد خاطرنشان کرد: از استان خراسان رضوی ۳۴ کاروان مدینه قبل با ظرفیت چهار هزار و ۶۴۵ نفر  و ۳۰ کاروان با ظرفیت چهار هزار و ۲۸۵ زائر به حج اعزام می‌شوند که  از این تعداد ۴۵.۰۸ درصد را آقایان و ۵۴.۰۲ را بانوان تشکیل داده‌اند.
وی عنوان کرد:  هشت مجموعه‌ از استان خراسان به حج اعزام می‌شوند و در آن‌جا پذیرای حجاج بیت‌الحرام در مکه مکرمه هستند و دو مجموعه هم در مدینه منوره پذیرای زائرین حضرت رسول اکرم و ائمه مظلوم بقیع خواهند بود.
سرپرست حج و زیارت خراسان رضوی تشریح کرد: استان خراسان رضوی نسبت به زائرین سایر استان‌ها تقریبا در کشور بعد از تهران قرار دارد و با توجه به وجود مقدس حضرت رضا(ع) که برکت عمر و زندگی تمام خراسانی ها است قطب زیارت کشور در خراسان است، در اولین روزهای آغاز ثبت‌نام کاروان‌های حج، استان خراسان رضوی از جمله استان‌هایی بود که به دلیل استقبال بسیار بالا کاروان‌های زیادی ثبت نام کردند و درصد استقبال استانم خراسان نسبت سایر استان‌ها در کشور بیشتر بوده است.
شاد اظهار کرد: امیدوارم که با پی‌گیری‌هایی از سوی ریاست سازمان و نماینده ولی فقیه صورت می‌گیرد در سهمیه جدیدی که به کشور تخصیص داده می‌شود استان خراسان رضوی مد نظر باشد و با اعلام کاروان‌های جدید بتوانیم پاسخگوی افرادی باشیم که هنوز موفق نشده‌اند در کاروان‌ها ثبت‌نام کنند.
منبع:ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.