معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی: رویکرد ما تمرکز سرمایه‌گذاری درشهرستان‌هاست، تمرکزی که در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری گردشگری در مشهد است باید به صورت متناسب در سطح استان توزیع شود.

رویکرد ما تمرکز سرمایه‌گذاری در شهرستان‌هاست
به گزارش قدس آنلاین، احمد دیناری ضمن بیان این مطلب افزود: رویکرد ما این است که سرمایه‌گذاری‌ را به سمت شهرستان‌های دیگر استان، شهرستان‌هایی که بیشتر به مشهد نزدیک هستند و بعضا شهرستان‌هایی که از مشهد دور هستند سوق دهیم.
وی ابراز کرد: شهرستان خواف جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی دارد، شهر نشتیفان به واسطه‌ی آسبادهای زیبایی که دارد دارای ظرفیت‌های بالایی است، شهر سلامی در ۲۰ کیلومتری شهرستان خواف که بند و کوشک سلامی را دارد، عملا شهرستان خواف را به واسطه‌ی راه ریلی که داراست تبدیل به یک مقصد گردشگری کرده است و ما می‌توانیم سرمایه‌ی خود را در حوزه‌ی گردشگری به این مناطق اختصاص دهیم.
معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما بالغ بر ۲۹۱ پروژه‌ سرمایه گذاری گردشگری در بخش خصوصی داریم، که شامل؛ هتل، هتل آپارتمان، مهمان‌پذیر، سفره‌خانه‌های سنتی، مجتمع‌های گردشگری، مراکز تفریحی سرگرمی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی هستند، حجم سرمایه گزاری این ۲۹۱ پروژه حدود ۸ ‌هزار ملیارد تومان است و برای ۱۰هزار و ۵۰۰ نفر ایجاد اشتغال خواهد کرد.
دیناری عنوان کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها در استان ما به طور میانگین بین ۴۵ تا ۵۰ درصد است که این رقم قابل مقایسه با سایر استان‌ها نیست، یعنی؛ استان خراسان رضوی در سرمایه‌گذاری در بین سایر استان‌ها از سهم بالایی برخوردار است و جایگاه ممتازی دارد.
وی تصریح کرد: ما اولویت سرمایه‌گذاری در مشهد مقدس را ایجاد پروژه‌ها و تاسیسات گردشگری می‌دانیم که بیشتر جنبه‌ی تفریحی و توریستی دارند، یعنی؛ گردشگران و زائران می‌تواند در مجموعه‌ی گردشگری اقامت کنند و از امکانات و فضاهای تفریحی آن نیزاستفاده کند، مانند؛ مجتمع‌های گردشگری، مراکز تفریحات سرگرمی و گردشگری.
دیناری اظهار کرد: اولویت اصلی ما بر روی واحدهای اقامتی با درجات بالا نیست و پیشنهاد ما این است که اگر سرمایه‌گذاری قصد سرمایه‌گذاری در مشهد مقدس و پیرامون آن را دارد به سمت سرمایه‌گذاری در مجتمع‌های گردشگری، مراکز تفریحی و سرگرمی و مکان‌هایی که حکم یک جاذبه گردشگری را هم دارا باشند، برود.
معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی افزود: هتل‌هایی با درجات بالا در حال حاضر در مشهد مقدس توجیه پذیر نیستند، هتل آپارتمان‌های ما به سمت تبدیل شدن  به هتل پیش می‌روند به دلیل این‌که یک آپارتمان ۸۰ متری در اطراف حرم مطهر از لحاظ اقتصادی توجیه‌پذیر نیست، نوع زائر و کیفیت تغییر کرده است و در نتیجه امکان‌سنجی اقتصادی و شکل سرمایه‌گذاری‌ها نیز تغییر کرده است.
وی گفت: در حوزه‌های صنایع دستی بحث سرمایه‌گذاری در بخش مشاغل خانگی، ایجاد کارگاه‌های مختلف، ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی در اولویت است.
دیناری تاکید کرد: در حوزه‌ی میراث فرهنگی نیز واگذاری بناهای تاریخی در قالب ماده ۲۷ واگذاری، جزء اولویت‌های برنامه اداره کل در سال ۹۸ است که موجب تحول چشم‌گیری در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواهد شد.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.