نائب رئیس هیات کشتی خراسان رضوی در گفت و گو با قدس آنلاین با بیان اینکه همزمان با فدراسیون کشتی در این استان نیز کشتی الیش بانوان طی ۴ سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: این ورزش طرفداران قابل توجهی در میان بانوان کشور دارد.

استعدادیابی بانوان در کشتی آلیش را امسال آغاز می کنیم/تا سال قبل اجازه تبلیغ نداشتیم

آنا براتی درخصوص استعدادیابی کشتی آلیش در خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به اینکه روسای هیات کشتی در سال های گذشته متفاوت بودند، ما حتی تا سال قبل اجازه تبلیغ این ورزش در مشهد و استان را نداشتیم و هر کدام از علاقمندان که به این رشته جذب می شدند، از طریق شنیده های خود از دوستانشان درباره این ورزش اطلاعات کسب کرده بودند. 

وی با بیان اینکه در سال جاری برنامه گسترش کشتی آلیش در مشهد و دیگر شهرستان های خراسان رضوی را داریم، اضافه کرد: روز گذشته تیم کشتی آلیش بانوان خراسان رضوی موفق شد مقام دوم مسابقات کشوری را کسب کند. 

نائب رئیس هیات کشتی خراسان رضوی درخصوص سطح برگزاری این مسابقات گفت: سطح این مسابقات خوب بود و ۲۲ استان با ۹۵ ورزشکار در آن شرکت کرده بودند که مقام اول را مازندران و مقام سوم را نیز استان مرکزی کسب کردند.

براتی با تاکید بر اینکه این رشته امکانات و تجهیزات  گران قیمتی لازم ندارد، اظهارداشت: در حال حاضر تنها سالنی که تیم کشتی آلیش بانوان خراسان رضوی می تواند در آن تمرین کند، سالن شهید بهشتی است، البته همه سالن های کشتی معمولی نیز قابلیت تمرین این ورزش را دارند. 

این مدرس فدراسیون کشتی ، در مقایسه ورزشکاران این رشته در بخش بانوان خراسان رضوی با سایر استان ها گفت : شاید امکانات برخی استان ها از ما بیشتر باشد، اما آنچه که نقطه قوت پیروزی در رقابت های حرفه ای این ورزش بود، روحیه خوبی است که در بانوان ورزشکار  خراسان رضوی وجود دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.