مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: اکنون ۱۰ هزار و ۹۴۸ یتیم در استان از خدمات این نهاد استفاده می کنند.

حمایت کمیته امداد خراسان رضوی از ۱۰ هزار یتیم

به گزارش قدس آنلاین، حبیب‌الله آسوده ظهر امروز در محل کمیته امداد خراسان رضوی اظهار کرد: اکنون ۱۰ هزار و ۹۴۸ یتیم و ۹ هزار و ۳۷۸ فرزند محسنین از خدمات این نهاد در خراسان رضوی بهره‌مند می‌شوند که ۴۱ هزار و ۷۰۲ نیکوکار در بخش ایتام و ۱۵ هزار و ۸۶۳ نیکوکار در بخش محسنین به حمایت‌های مادی و معنوی از این فرزندان اقدام می‌کنند.

وی در خصوص اقدامات حمایتی این نهاد به سیل زدگان نیز افزود: با توجه به اینکه خراسان رضوی به عنوان معین گلستان انتخاب شده است لذا در حوزه جذب حامی برای ایتام نیز همکاری‌های لازم صورت گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی ادامه داد: استان گلستان در طی دو مرحله ۱۳۵ شناسنامه از فرزندان یتیم و محسنین خود در شهرستان‌های آق‌قلا، مینودشت، گالیکش، گنبد و آزادشهر را ارسال کرد تا با استفاده از ظرفیت مردم سخاوتمند خراسان رضوی و زائران مشهد مقدس برای این فرزندان در بحران سیل حامی یابی صورت پذیرد.

وی گفت: این ۱۳۵ کودک شامل ۷۷ دختر و۵۸ پسر می‌شوند که ۱۰۷ نفر آن‌ها یتیم و ۲۸ نفر آن‌ها فرزند محسنین هستند و در اولین واریزی این ۱۵۰ حامی برای فرزندان یتیم و محسنین ۵۰ میلیون تومان به‌حساب آن‌ها واریز شد.

آسوده تصریح کرد: حامی یابی برای این افراد در مدت ۲۰ روز صورت گرفت و حامیان جذب‌شده حمایت از یک تا ۱۷ فرزند یتیم و محسنین را عهده‌دار شدند و مرحله بعدی کار حامی یابی برای استان‌های لرستان و خوزستان است و پیش‌بینی می‌شود جذب حامی در استان‌های یادشده با همراهی و استقبال بیشتری از سوی نیکوکاران روبرو شود.

منبع: مهر
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.