تعدادی از اعضای باند سرقت خودرو که در حین تعقیب و گریز پلیسی به سوی مأموران شلیک کرده بودند، با واکنش سریع و هوشمندانه پلیس روبه‌رو و دستگیر شدند.

پایان کار باند "تهرونی" در مشهد

چند روز پیش مأموران پلیس در تاریکی شب مشغول گشت‌زنی در حوالی بلوار جانباز بودند که به نحوه پارک یک دستگاه خودرو پژو ۲۰۶ صندوق‌دار مشکوک شدند.

مأموران برای بررسی بیشتر موضوع به آرامی به خودرو نزدیک شده و مشاهده کردند چند نفر در حال جابه‌جایی لوازم هستند.

با دیدن این صحنه، شک مأموران به ماجرا چند برابر می‌شود و پس از آن عملیات آشکار پلیسی آغاز شد، اعضای باند سرقت که سه مرد و یک زن بودند به محض دیدن پلیس سوار خودرو شده و از محل متواری شدند.

همزمان با این اقدام، تعقیب و گریز پلیسی صورت گرفت. در حالی که پلیس سایه به سایه خودرو سارقان را تعقیب می‌کرد، مشخصات خودرو از مرکز فرماندهی پلیس استعلام گرفته و معلوم شد خودرو یادشده دارای سابقه سرقت و چند روز پیش از حوالی بلوار وکیل‌آباد به سرقت رفته است.

 دستور ایست و اقدام مسلحانه سارقان

با تبدیل شدن شک مأموران به یقین، پلیس دستور ایست خودرو را صادر می‌کند، اما اعضای باند از دستور سرپیچی کرده و خیابان‌ها را یکی پس از دیگری به طرز وحشتناکی پشت سر می‌گذاشتند.

در همین حین یکی از اعضای باند که روی صندلی عقب خودور نشسته بود دستش را از خودرو خارج و درحالی که سلاحی شبیه به کلت در دست داشت، به سمت مأموران نشانه رفت و شلیک کرد.

وقتی مأموران این اقدام مسلحانه را مشاهد کردند با استفاده از قانون به‌کارگیری سلاح ابتدا برای متوقف کردن سارقان، تیرهوایی شلیک کرده و پس از آن لاستیک عقب خودرو ۲۰۶ را هدف شلیک دقیق خود قرار دادند.

گلوله به هدف خورد، اما راننده همچنان به فرار خود ادامه داد تا اینکه خودرو در حوالی خیابان میلاد ۱۲ از حرکت ایستاد.

به محض توقف خودرو چهار عضو باند سرقت از خودرو پایین آمده و هرکدام در تاریکی هوا به طرفی متواری شدند؛ اما پلیس موفق شد راننده خودرو را دستگیر کند.

 دستگیری اعضای باند «تهرونی»

باتوجه به اهمیت موضوع، تیم گشتی درخواست نیروی کمکی کرد، لحظاتی بعد نیروهای کمکی در محل حاضر و عملیات جست‌وجوی دیگر افراد متواری آغاز شد. کمی بعد سروصدای ایجاد شده در یکی از خیابان‌ها موجب شد تا مأموران به آن سمت بروند، وقتی پلیس به محل رسید، مشخص شد یکی از اعضای باند برای آنکه از دست مأموران فرار کند از دیوار یک خانه بالا رفته و پس از پریدن داخل حیاط، گیر مالک افتاده و با هم درگیر شده‌اند. بسرعت نفر دوم باند هم دستگیر شد.

درحالی که دو عضو دیگر باند از محل متواری شده بودند، خودرو سارقان مورد بازرسی قرار گرفت و به این واسطه پنج سلاح سرد و تعدادی لوازم سرقتی کشف شد.

همزمان با انتقال سارقان به مقر پلیس، ماجرا به دستگاه قضایی منعکس و در شعبه ۲۰۳ دادسرای مشهد برای اعضای باند پرونده تشکیل شد. باتوجه به گزارش اولیه مأموران که اشاره به استفاده اعضای باند از سلاح داشت، شناسایی دیگر افراد فراری به کارآگاهان پلیس آگاهی استان سپرده شد.

در ادامه، بازجویی‌های فنی روی افراد دستگیر شده کار را به جایی رساند که یکی از آن‌ها اعتراف کرد یکی از افراد فراری معروف به «تهرونی» آن شب با خود یک اسلحه کلت کوچکی همراه داشت. دیگر عضو باند هم مدعی شد، من و متهم فراری که با خود سلاح داشت در زندان آشنا شدیم و تصمیم گرفتیم شروع به سرقت کنیم. سلاح همراه او ساچمه‌ای بود.

بررسی سوابق اعضای باند نشان می‌داد هر کدام پنج سابقه محکومیت دارند. افراد دستگیر شده محل حضور احتمالی متهم اصلی پرونده را به مأموران اعلام که در ادامه کارآگاهان به خیابان مطهری اعزام و وی را دستگیر کردند.

متهم در بازجویی‌های صورت گرفته عنوان کرد: قبول دارم به سمت مأموران شلیک کردم، آن شب شیشه مصرف کرده بودم و اسلحه کلت هم ساچمه‌ای بود که هنگام فرار اسلحه از زیر تسمه شلوارم خارج و به زمین افتاد.

 بی‌توجهی مالباخته و سرقت خودرو

متهم ادامه داد: ۲۰ روز است از زندان آزاد شدم. روز گذشته پیاده در حال عبور از حاشیه بلوار برونسی بودم که متوجه شدم پیرمردی از خودرو پیاده و پای عابربانک رفت، اما سوئیچ خودرو را با خود نبرد. من هم وسوسه شدم و خودرو ۲۰۶ را سرقت کردم!

پس از انجام مراحل انتظامی و قضایی، به هر سه متهم پرونده اتهام انجام سرقت مسلحانه و نگهداری غیرمجاز سلاح تفهیم و آن‌ها راهی زندان شدند تا بررسی‌های تکمیلی روی موضوع صورت پذیرد. از سوی دیگر آخرین عضو باند که یک زن بود همچنان تحت تعقیب قرار دارد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.