معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: سنت افطاری ساده در ماه رمضان در ۶۴ بقعه خراسان رضوی اجرا شده است.

برگزاری سنت افطاری ساده هر شب در ۶۴ بقعه متبرکه خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام جمال ایزدی در محل اداره کل اوقاف خراسان رضوی اظهار کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان سنت افطاری ساده هر شب در ۶۴ بقعه متبرکه این استان برپا شده است.

وی افزود: ۱۷۰ موقوفه از موقوفات استان نیز به ماه رمضان و برپایی سفره افطاری اختصاص دارد که در این ایام با توجه به نظر واقف آن هزینه می‌شود و در کنار آن ۳۰ موقوفه فقط مربوط به برگزاری مراسم شب قدر و افطاری این شب پر فضیلت است که در این راستا نیز هزینه شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: در مجموع سفره‌های افطاری ساده در بقاع متبرکه استان پذیرای بیش از ۱۲۲ هزار نفر و سفره‌های سحری پذیرای بیش از ۹۰۰ نفر بوده است.

وی گفت: ِ اقلام پذیرایی در سفره‌های افطاری بقاع متبرکه خراسان رضوی در حد نان، پنیر و سبزی، چای و سوپ است و تاکنون بیش از ۲هزار و ۷۵۰ بسته خشک مواد غذایی از محل موقوفات مرتبط بین نیازمندان استان توزیع شده است.

ایزدی گفت: مراسم جز خوانی و ترتیل خوانی نیز در ۶۳ بقعه برگزار شده است و همچنین ۱۰۱ مبلغ نیز در ماه رمضان در طرح‌های این ماه همکاری داشته‌اند.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.