مدیر روابط عمومی توزیع برق مشهد گفت: اوج مصرف برق در سال گذشته در ۱ مرداد ۹۷، ۱۵۳۸ مگاوات بود اما امسال در ابتدای تابستان از مرز ۱۴۰۰ مگاوات گذشته است.

مصرف برق در مشهد از مرز ۱۴۰۰ مگاوات گذشت
به گزارش قدس آنلاین، علیرضا کاشی در خصوص مصرف برق در مشهد، اظهار کرد: در شهر مشهد حدود ۱ میلیون و ۵۵۰ هزار مشترک داریم که اوج مصرف برق در سال گذشته در ۱ مرداد ۹۷، ۱۵۳۸ مگاوات بود اما امسال در ابتدای تابستان از مرز ۱۴۰۰ مگاوات گذشته است.
وی افزود: هفته آینده روزهای گرمی در شهر مشهد در پیش است که قطعا مصرف مردم بالا می‌رود. از مردم درخواست کردیم که در ساعات اوج مصرف، مصرف لوازم غیر ضروری خود را کاهش دهند، کولرها گازی را روی شماره ۲۴ تا ۲۵ گذاشته و کولر آبی را نیز روی دور کند بگذارند.
کاشی با بیان اینکه ما هیچگونه برنامه‌ریزی برای جدول تامین برق شرایط اضطراری مشهد نداریم، عنوان کرد: قرار نیست که برای این موضوع جدول برنامه‌ریزی ارائه دهیم اما اگر مردم با ما همراهی نکنند، امکان این قضیه وجود دارد. فعلا مشکلی نیست. استانداری نامه‌ای به سازمان‌ها و ارگان‌ها ارسال کرده که موظف هستند از ساعت ۱۲ تا ۱۷ مصارف خود را کاهش دهند.
مدیر روابط عمومی توزیع برق مشهد ادامه داد: بازرسان ما از ساعت ۱۲ به مراکز دولتی، بانک‌ها و موسسات مراجعه می‌کنند و اگر رعایت نکرده باشند، فرم‌هایی داریم که مشخصات آن سازمان را در آن فرم نوشته و به استانداری ارائه می‌دهیم تا استانداری در این زمینه اقدام کند. اکنون مصرف مشهد نسبت به کشور از نرمال بالاتر است، مردم با ما همکاری کنند تا مشکلی برای تامین برق ایجاد نشود.
وی در خصوص تمهیدات درنظرگرفته شده برای کاهش مصرف برق، گفت: یکی از تمهیدات در خصوص سازمان‌های دولتی است. دیگری تفاهم‌نامه‌هایی بوده که با مراکز صنعتی، چاه‌های کشاورزی، مراکز تجاری، موسسات و بانک‌ها امضا کردیم. این تفاهم‌نامه ۵ هزار مورد است و زمانی که به آن‌ها بگوییم، در ساعات اوج مصرف، میزان مصرف خود را کاهش می‌دهند و بر مبنای آن تفاهم‌نامه به آن‌ها پاداش می‌دهیم.
کاشی اضافه کرد: سال گذشته ۴ هزار تفاهم‌نامه داشتیم و ۱۱ میلیارد تومان پاداش دادیم. امسال تعداد این تفاهم‌نامه ۵ هزار عدد است. در پایان تابستان برای موسسات و واحدهایی که با ما همکاری داشتند، پاداش لحاظ می‌شود.
مدیر روابط عمومی توزیع برق مشهد بیان کرد: هیچ‌گونه برنامه‌ریزی برای تامین برق شرایط اضطراری برای مردم نداریم. شاید مردم با مشکلات برقی مواجه شوند و بیان کنند که خاموشی اتفاق افتاده است. خاموشی در شبکه‌های برق دو نوع است، یا شرکت برق قطع می‌کند تا تعمیرات انجام دهد و یا حادثه‌ای به وجود می‌آید. ما تنها شهری هستیم که برق را قطع نمی‌کنیم و تعمیرات را با عملیات خط گرم انجام می‌دهیم.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.