تهیه‌ کننده فیلم‌های سینمایی ماجرای نیمروز ۱ و ۲ گفت: امروز مخاطب از آثار حوزه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس توقع زیادی دارد و این فیلم‌ها دیدنی شده‌اند؛ این اتفاق از آثار مثبت حضور سازمان «اوج» در سینمای ایران است.

همین چند کار تولیدی «اوج» در میان مفتضحات تلویزیون غنیمت است/ توقع مخاطب از فیلم‌های دفاع مقدسی بالاست

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین به نقل از فارس، سیدمحمود رضوی تهیه‌کننده «دارکوب» در هشتمین سالگرد تاسیس سازمان هنری رسانه‌ای اوج با اشاره به عملکرد این سازمان گفت: سازمان اوج، با اینکه از نظر نیروی انسانی و سازمانی، جوان است، اما از بدو تاسیس تاکنون توانسته آثار شاخصی را در سینما و تلویزیون تولید کند، در سینما جریان‌ساز باشد و مخاطب تازه‌ای را به سالن‌های سینما بیاورد.

عضو شورای صنفی نمایش درباره کیفیت تولیدات سازمان اوج گفت: از نظر کیفی و استاندار سینمایی آثار این سازمان همیشه جزء بهترین آثار سال سینما بوده‌اند، حتی بدون غلو می‌توان گفت محصولات تولید شده در این سازمان از متوسط محصولات تولیدی سینمای ایران بسیار بالاتر است.

رضوی در بخش دیگری از سخنانش درباره تنوع تولیدات این سازمان افزود: سینماگران از سازمان اوج توقع تولید اثر در همه ژانرها را ندارند، اتفاقا نقطه قوت این سازمان توجه به آثار و سینماگرانی است که نیازمند حمایت و توانمندسازی در تولید هستند و بیشتر کارهایی که اوج انجام داده پروژه‌های مهمی بوده که سال‌ها روی زمین مانده‌ بودند. عزم و اراده دوستان در اوج باعث تولید این پروژه‌های دشوار و حساس شده است.

تهیه‌کننده «سیانور» درباره تاثیرگذاری این سازمان در فضای فرهنگی گفت: اوج در این سال‌ها در فضای فرهنگی تاثیرگذار بوده است. امروز مخاطب از آثار حوزه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس توقع زیادی دارد و این فیلم‌ها دیدنی شده‌اند، این اتفاق از آثار مثبت حضور اوج در سینمای ایران است.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «دهلیز» ادامه داد: عملکرد اوج در تلویزیون نسبت به سینما چندان قوی نیست. تعداد آثار تولید و پخش شده در تلویزیون محدود بوده، آن آثار به خودی خود قابل توجه بوده و توانسته در همان ایام آثار و برکات خوبی در جامعه داشته باشد، اما چون این آثار کم تعداد و پخش آن مقطعی بوده باعث شکل‌گیری یک جریان نشده است. اثری که اوج در سینما داشته در سیما محقق نشده، البته آنقدر تعداد کارهای بد، بی‌کیفیت و بی محتوای تلویزیون فراوان است که همین چند کار تولیدی اوج در میان مفتضحات تلویزیون غنیمت است.

این سینماگر درباره شیوه تبلیغات آثار سازمان اوج گفت: تبلیغات پرحجم اوج همیشه به دیده شدن آثار این سازمان کمک کرده، اما در کنار آن بعضی خام‌دستی‌ها در تبلیغ، صدمه‌های جدی به برندینگ این سازمان زده است.

رضوی در پایان گفت: دوستان در این سازمان از افزایش تولیدات به خاطر کاهش کیفیت نگران نباشند و تا می‌توانند تعداد آثار تولیدی به ویژه در حوزه تلویزیون را تقویت کنند. تلویزیون این روزها به جای دانشگاه عمومی، در حال صدمه زدن به فرهنگ عمومی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.