همزمان با دهه کرامت با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی،کتابخانه عمومی مولانا شهرستان تایباد به بهره برداری رسید.

کتابخانه عمومی مولانا در شهرستان تایباد افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، همزمان با دهه کرامت با حضور جلیل رحیمی جهان آبادی؛ نماینده مردم تایباد باخرز و تربت جام در مجلس شورای اسلامی،حجت الاسلام علی اکبر سبزیان؛ مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، محسن سیاح؛ سرپرست فرمانداری شهرستان تایباد، سید ایوب سید الحسینی؛شهردار و بخشداران  و جمعی از مسئولان شهرستان،کتابخانه عمومی مولانا شهرستان تایباد به بهره برداری رسید.

کتابخوانی امید و آرامش به همراه می آورد

حجت الاسلام سبزیان نیز در این جلسه ضمن تبریک ایام دهه کرامت و سالروز میلاد حضرت معصومه(ع) گفت: ما  تلاش کرده ایم با محوریت بر کتاب و کتابخوانی و مهارت مطالعه در مسیر گام دوم انقلاب حرکت کنیم.

وی افتتاح کتابخانه و در ادامه کتاب،کتابخوانی و مطالعه را باعث ایجاد امید و آرامش در جامعه عنوان کرد وادامه داد: در جریان سیل اخیر استانهای کشور وقتی دراوج مشکلات و ناامیدی و غم و یاس موجود در بین مردم کاروان کتابخانه های عمومی با موضوع کتاب و کتابخوانی و قصه گویی و برگزاری برنامه های فرهنگی به میان مردم سیل زده رفت موجی از امید و نشاط و سرزندگی در بین مردم بویژه کودکان و نو جوانان ایجاد شد.

وی از همه مسئولان خواست در راستای ادامه اتفاقات خوب فرهنگی مانند آنچه امروز با افتتاح کتابخانه و برگزاری نشست کتاب خوان انجام شد تلاش کنند.

    وی ادامه داد: نکته حایز اهمیت این است که امروز در حوزه کتاب و کتابخوانی با  رقیب جدی فضای مجازی مواجه هستیم که می توانیم از این رقیب جدی رفیق خوب بسازیم و  آنرا به فرصتی برای معرفی کتاب و انتقال آرامش خواندن کتاب به دیگران تبدیل کنیم.

ترویج کتاب و کتابخوانی یک امر خیر است

 نماینده مردم شهرستانهای تایباد باخرز و تربت جام در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: سرانه مطالعه در کشور ما پایین است و هر اقدامی در جهت اعتلای فرهنگ مطالعه و ترویج کتاب و کتابخوانی ارزشمند است.

جلیل رحیمی جهان آبادی ادامه داد: افتتاح این کتابخانه باید دید مردم را نسبت به مطالعه تغییر دهد و بهتر است به کتابخوانی با دید یک عمل خیر نگاه کنیم و آنرا انتشار دهیم.

وی ادامه داد: وضعیت ما به نسبت بسیاری از کشورهای همسایه در میزان اقبال عمومی به کتاب و کتابخوانی و چاپ و نشر کتاب و روزنامه، تعداد دانشجویان مراکز آموزش عالی و زنان تحصیلکرده بهتر است.

وی افتتاح کتابخانه را یک اقدام ارزشمند فرهنگی دانست و ادامه داد: امروز در جلسات مرتبط با کتاب و کتابخوانی تصمیمات خوبی گرفته شد.

سرمایه گذاری فرهنگی روی کودکان اثر گذار است

محسن سیاح سرپرست فرمانداری تایباد نیز در این مراسم از توجه و همت مسئولان به زیرساختاهای فرهنگی تشکر کرد و ادامه داد: کتابخانه حافظه تاریخی مردم است و زمینه ای برای انتقال فرهنگ و تمدن به نسلهای آینده نیز محسوب می شود.

وی ادامه داد: باید برای این حافظه تاریخی و آگاهی بخشی درست نسهای آینده برنامه ریزی داشته باشیم و سرمایه گذاری روی کودکان آینده ساز اجتماع بهترین راه برای ارتقا میزان مطالعه و کتاب و کتابخوانی است که در کتابخانه عمومی مولانا با تعبیه بخش زیبای کودک به این مهم توجه شده است.

وی ادامه داد: با توجه به جنگ نرمی که دشمنان در فضای مجازی راه اندازی کرده اند احداث اماکن فرهنگی همچون کتابخانه بهترین فرصت برای بالا بردن سطح آگاهی مردم جهت مقابله با جهل و نادانی است

افتتاح کتابخانه مولانا حاصل همکاری و همدلی بود

سید ایوب سید الحسینی شهردار تایباد نیز ضمن تبریک ایام دهه کرامت و خیرمقدم به مسئولان و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی افتتاح کتابخانه عمومی مولانا را حاصل همکاری و همراهی شهرداری با اداره کتابخانه های عمومی شهرستان عنوان کرد.

وی از آمادگی شهرداری برای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در سطح شهرستان و افزایش زیربناهای کتابخانه ای خبر داد.

در ادامه این مراسم با رونمایی از تابلو یادبود افتتاح کتابخانه عمومی مولانا تایباد، مسئولان حاضر در مراسم این لوح یادبود را امضا کردند.

 شایان ذکر است در حال حاضر چهار کتابخانه عمومی نهادی، سه کتابخانه مشارکتی در شهرستان تایباد مشغول به فعالیت هستند وکتابخانه عمومی مولانا با هزینه کرد 800میلیون ریالی و به مساحت 130متر مربع پنجمین کتابخانه عمومی نهادی تایابد محسوب می شود.

گفتنی است کتابخانه عمومی مولانا پیش از این به صورت کتابخانه عمومی مشارکتی به ارائه خدمات می پرداخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.