عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: باید اختیارات قانونی بیشتری به شهرستان ها جهت سرعت گرفتن رونق تولید و تشویق به سمت کارآفرینی تفویض شود.

 مسیر تولید در کاشمر،بردسکن و خلیل آباد رونق گرفته است

بهروز بنیادی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: مسئولان در جهت تحقق رونق تولید باید به صورت عملیاتی وارد شوند، زیرا شعار جایگاه خود را در بین مردم از دست داده است و انها به این موضوع واقف هستند که صرف شعار دادن مشکلی را برطرف نمی کند .

وی تصریح کرد: در سال رونق تولید ، کارخانه روغن فرآیند کاشمر که سال ها تعطیل بود، دوباره فعالیت خود را با همکاری بانک سپه و سازمان صمت خراسان رضوی اغاز کرد و به صورت مستقیم ۵۰نفر در این کارخانه مشغول به فعالیت شدند که انتظار می رود طی ماه های اینده با توسعه این مجموعه ، افراد بیشتری در این کارخانه مشغول به کار شوند.

نماینده کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: از طرفی چون روغن یک کالای اساسی است، تولید آن در حال حاضر برای کشور بسیار حائز اهمیت است که از این نظر نیز فعالیت این کارخانه مهم و تاثیر گذار و مبتنی بر نیاز کشور می باشد.

بنیادی با اشاره به اینکه مسیر تولید در شهرستان های کاشمر، بردسکن و خلیل آباد رونق گرفته است، بیان داشت: طرح های مختلف در زمینه تولید در این سه شهرستان در حال پیگیری می باشد، همچنین در بخش کشاورزی و دامداری نیز اقدامات بسیار خوب و مناسبی در سه شهرستان در حال انجام است، اگرچه در زمینه ارائه تسهیلات به این بخش مشکلاتی وجود دارد اما موضوع در حال اسیب شناسی است تا مسیر دریافت این تسهیلات برای روستاییان هموارتر شود.     

وی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی نیز بر رفع موانع تولید در زمینه های مختلف از جمله اصل ۴۴ و قوانین توسعه ای  تمرکز کرده است،ادامه داد: در حوزه های مختلف باید اختیارات قانونی بیشتری به شهرستان ها تفویض شود تا ریل گذاری برای رونق تولید و تشویق به سمت کارآفرینی  سریعتر صورت بگیرد.

بنیادی افزود: وجود رزم حسینی در استان باعث شده است تا هماهنگی مناسبی بین بدنه دولت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و  مجموعه قضایی  استان رخ دهد و امیدواریم با اجرایی شدن طرح مثلث اقتصادی و تعیین معین هایی برای هر منطقه در پایان سال کارنامه قابل قبولی در زمینه رونق تولید را شاهد باشیم اگرچه باید مراقبت های لازم انجام گیرد تا در سایه اجرای مثلث توسعه اقتصادی  در استان، از مشکلات سایر حوزه ها غفلت صورت نگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.