در ادامه تنش‌ها در خلیج فارس و تنگه هرمز، توقیف یک کشتی خارجی حامل یک میلیون لیتر سوخت قاچاق توسط سپاه پاسداران با جنگ روانی آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها روبه‌رو شد، جنگ روانی دستپاچه‌ای که حاکی از نگرانی و وادادگی این کشورهاست.

بلوف ترامپ برای جبران حیثیت از دست رفته

مهدی پناهی/

در ادامه تنش‌ها در خلیج فارس و تنگه هرمز، توقیف یک کشتی خارجی حامل یک میلیون لیتر سوخت قاچاق توسط سپاه پاسداران با جنگ روانی آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها روبه‌رو شد، جنگ روانی دستپاچه‌ای که حاکی از نگرانی و وادادگی این کشورهاست.

ظهر روز پنجشنبه روابط عمومی منطقه یکم دریایی سپاه با اعلام خبر توقیف یک شناور خارجی حامل یک میلیون لیتر سوخت قاچاق در جنوب جزیره لارک در جزایر خلیج فارس، ادعای رسانه‌های غربی مبنی بر توقیف هر گونه شناور دیگر توسط ایران را تکذیب کرد. هر چند برخی تحلیلگران خبر از انگلیسی بودن این کشتی دادند اما سخنگوی دولت انگلیس در این مورد گفت: «در حال حاضر ما از وجود هر گونه منافع انگلیسی در این کشتی، بی‌اطلاع هستیم».

همزمان رئیس‌جمهور آمریکا  در واکنشی عجولانه  و هیجانی بدون ارائه هیچ سندی از سرنگونی پهپاد ایرانی توسط یک ناو آبی خاکی آمریکا خبر داد، ادعایی که با واکنش سپاه پاسداران و مقامات ایرانی بیشتر عرصه آبروریزی آمریکا نمایان شد.

تکذیب تعلق این پهپاد به ایران توسط افراد و دستگاه‌های ذی‌ربط و سپس تأکید بر این مسئله که بزودی تصاویر ناوهای آمریکایی را منتشر می‌کنیم،  نشان از آن دارد که مرزبانان کشورمان دستشان پر است و با تسلط کامل بر اوضاع در حال حفاظت از منافع کشورمان هستند.

از سوی دیگر اقدام ایران در تکذیب سقوط پهپاد توسط ظریف، عراقچی و سردار شکارچی(سخنگوی نیروهای مسلح کشورمان)، سرعت نشر خبر جعلی ترامپ را در فضای رسانه‌ها گرفت و ناتوانی آمریکا در اثبات ادعای رئیس‌جمهور آن کشور را به جهان نشان داد.

ترامپ در حالی ادعای دروغین مطرح کرد و گفت که این پهپاد را از  ناو باکسر با موشک زده است که ساعتی بعد پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای کوتاه و بدون اسم آوردن از ایران مدعی شد که یک پهپاد پس از ورود به «محدوده تهدیدآمیز» توسط ناو آمریکایی «یواس‌اس باکسر» سرنگون شده است.

این سخنان ترامپ دقیقاً ناقض حرف‌های چند روز پیش او بود که مدعی شده بود پس از حضورش در کاخ سفید رفتار ایرانی‌ها تغییر کرده است!

بر فرض هم اگر ادعاهای آمریکایی‌ها را بپذیریم اما نزدیک شدن یک پهپاد به ناو بزرگ آمریکایی آن هم به فاصله ۹۰۰ متری، یک شکست بزرگ برای ارتش آمریکاست. آیا موشک‌های گران‌قیمت آمریکایی صرفاً برای یک پهپاد ایرانی خرج شده است؟ همچنین این مسئله نشان می‌دهد که پنتاگون نتوانسته یا نخواسته اطلاعات دقیقی از شیء پرنده را در اختیار رئیس‌جمهور قرار دهد.

سپاه به وعده خود عمل کرد/

مطابق اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصاویر پهپادهای سپاه از ناوچه آمریکایی و سند دروغ بودن ادعای آنان منتشر شد و این مسئله رسوایی بزرگی برای هیمنه پوشالی آمریکا رقم زد.

بیانیه سپاه تأکید کرده است: این تصاویر نشان خواهد داد پهپاد نیروی هوافضای سپاه پیش از ورود ناوچه  آمریکایی به تنگه هرمز در حال اجرای مأموریت جاری خود در منطقه بوده و از جمله تصاویر مربوط به رصد و مراقبت از ناوچه مذکور را نیز پیش و حتی پس از زمان مورد ادعای آمریکایی‌ها به ایستگاه خود ارسال و سالم به پایگاه خود بازگشته است.

روابط عمومی کل سپاه در پایان بیانیه خود تأکید کرده است: یگان‌های دریایی و هوافضای سپاه بر اساس مأموریت‌های قانونی خود و در راستای برقراری امنیت آبراه تنگه هرمز و خلیج فارس، تحرکات بیگانگان بویژه نیروهای تروریست آمریکا و انگلیسی‌ها در این منطقه راهبردی را هوشمندانه و به طور مستمر تحت نظارت و کنترل دقیق داشته و با اشراف اطلاعاتی و آمادگی‌های مطمئن موجود، هر گونه اقدام تجاوزکارانه و خلاف قوانین و مقررات بین‌المللی آنان را با پاسخ متناسب، مواجه خواهند ساخت. ادعایی که دیشب عملی شد و با انتشار تصاویر رصد ناو باکسر و ناو های همراه دروغ یانکی ها برملا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.