خراسان شمالی- مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: با اجرای طرح اکرام ایتام هر یتیم این استان دارای هفت حامی است.

هر یتیم خراسان شمالی میانگین هفت حامی دارد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از سایت خبری کمیته امداد، مجید الهی راد طرح اکرام ایتام را یکی از طرح‌های بسیار موفق این نهاد دانست و افزود:طی سال‌هایی که از اجرای موفقیت‌آمیز طرح اکرام ایتام می‌گذرد، خوشبختانه تمام یتیم‌های تحت حمایت این نهاد دارای حامی هستند.

وی تعداد ایتام تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی را سه هزار و ۱۲۴ نفر اعلام کرد و گفت: طرح اکرام ایتام از سال ۱۳۷۸ به‌منظور تأمین هزینه‌های معیشتی، درمانی، تحصیلی، مسکن و سایر نیازهای فرزندان محروم از نعمت پدر توسط کمیته امداد اجرا می‌شود.

الهی راد با اشاره به اجرای طرح محسنین در استان نیز اظهار کرد: علاوه بر طرح اکرام ایتام، طرح محسنین نیز از سال ۱۳۹۰ به‌منظور جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در بین فرزندان خانوارهای دارای سرپرست بیمار، زندانی و سالمند در استان در حال اجرا است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون بیش از سه هزار نفر کودک نیز تحت پوشش طرح محسنین هستند که ۲۳۸ نفر از این کودکان حامی ندارند.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ۲۳ هزار و ۳۵۸ حامی نیکوکار در راستای حمایت از ایتام و فرزندان محسنین با این نهاد تعامل مستمر دارند که ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر آن‌ها غیربومی هستند.

الهی راد ادامه داد: امسال این حامیان نیکوکار در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین حدود هفت میلیارد تومان به ایتام نیازمند و فرزندان محسنین این استان کمک کرده‌اند.

وی افزود: علاوه بر کمک‌های مالی، برخی از حامیان در خصوص کمک‌های تحصیلی، درمانی و جهیزیه ایتام و فرزندان محسنین نیز با کمیته امداد این استان مشارکت دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.