مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: به دلیل تعدد بوستان‌ها و شهربازی‌ها در خراسان رضوی روند بازدید از ایمنی وسایل شهربازی‌های مشهد تشدید می‌شود.

روند بازدید از ایمنی وسایل شهربازی‌های مشهد تشدید می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، امیر عزیزی اظهار داشت: به دلیل تعدد بوستان‌ها و شهربازی‌ها در خراسان رضوی نظیر بوستان ملت و وحدت، پارک خورشید و پردیس، بوستان کوهسنگی و مانند این افراد، میزان توجه مسئولان در ارتباط با ایمنی آنها کاهش یافته است.

وی بیان کرد: باید مسئولان به نکات مهم از جمله مجهز و سالم بودن سیستم اطفای حریق، در دسترس بودن خروجی‌های اضطراری، سیم‌کشی‌های دارای استاندارد مربوط به محل، استاندارد بودن وسایل شهربازی و نظایر این موارد توجه داشته باشند و نکات مهم در این زمینه را در نظر داشته باشند.

عزیزی ادامه داد: باید بازدیدها با دقت صورت پذیرد، البته این اقدام تاکنون انجام شده و از این پس نیز باید همین روند ادامه داشته باشد، از ابتدای سال تاکنون از چندین شهربازی بازدید شده و با رفع نواقص موجود در آنها توانستیم از خطرات جلوگیری کنیم، در حال حاضر قرار بر بازرسی از سایر شهربازی‌ها توسط مسئولان است.

وی عنوان کرد: طبق آمار ارائه شده از سوی متولیان، ۳۳ مورد از ۴۵ شهربازی بازدید شده در سال‌های گذشته مشکلاتی داشتند که پس از اعلام نواقص برطرف شده و عموم می‌توانند با آسایش خاطر در این محل‌ها به تفریح بپردازند، البته نباید آتش‌سوزی‌های اخیر را نادیده گرفت.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد خاطرنشان کرد: از چندین سال گذشته تاکنون ۱۴۸ آتش‌سوزی و سایر حوادث غیرمترقبه در شهربازی‌ها صورت پذیرفته که با بازدیدها سعی بر رساندن این احتمال به صفر را داریم، از سه سال اخیر اکنون ۵۲ آتش‌سوزی را در شهربازی‌های روباز مشهد شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر موارد مذکور از مدت ذکر شده ۹۶ حادثه غیرمترقبه در شهربازی‌ها و مراکز بازی روباز مشهد رخ داده است، باید بیش از آتش‌سوزی از پیشامد سایر حوادث غیرمترقبه جلوگیری کنیم، حوادث مکانیکی و برق مهم‌ترین علل حوادث اخیر هستند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.