۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵
کد خبر: 665732

کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی (کنمبول)، «لیونل مسی» را به دلیل انتقاد از این نهاد و وارد آوردن اتهام فساد به آن، ۳ ماه از فوتبال بین‌المللی محروم و ۵۰ هزار دلار جریمه کرد.

محرومیت سه ماه «مسی» از بازی‌های ملی

به گزارش قدس آنلاین نیویورک تایمز نوشت: کاپیتان ۳۲ ساله آلبی سلسته پس از اخراج از زمین بازی در دیدار رده بندی مقابل شیلی، کنمبول را به فساد متهم کرد.

مسی در جریان کوپا آمریکای سال جاری که با قهرمانی برزیل میزبان به اتمام رسید نسبت به دو صحنه به شدت خشمگین بود.

اولین مورد ۲ پنالتی بود که به گفته وی در دیدار نیمه نهایی مقابل میزبان برای آنها اعلام نشد، اتفاقی که بعدها با این ادعا که «برزیل این روزها در کنمبول خیلی می‌تازد» از سوی مرد آرژانتین مورد انتقاد قرار گرفت.

و دومین مورد به اخراج جنجالی وی در دیدار مقابل شیلی مربوط می‌شود؛ کارت قرمزی به شدت بحث برانگیز که منجر شد تا مسی کنمبول را به فساد و تدارک دیدن جام برای برزیل متهم کند.

در بیانیه صادر شده توسط کنمبول هیچ اشاره‌ای به این موضوع نشده که علت مجازات مسی چیست و تنها به این جمله بسنده شده است: مجازات مذکور به بندهای ۷.۱ و ۷.۲ مقررات انضباطی و اخلاقی کنمبول مربوط می شود.

یکی از بندها ذیل ماده "استفاده از کلمات و رفتار توهینآمیز و هر گونه اعتراض و نسبت دادن افترا به هر شکل" ذکر شده و دیگری به ماده "نقض تصمیمات، احکام و دستورات هیات‌های قضاوت" مربوط می‌شود.

محرومیت مذکور بدین معنا است که مسی تنها تعدادی از بازی‌های دوستانه تیم ملی آرژانتین را از دست خواهد داد؛ آرژانتین تا مارس سال آینده یعنی همزمان با انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در منطقه آمریکای جنوبی، هیچ بازی رسمی و غیردوستانه‌ای در پیش ندارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.