مدیر روابط عمومی آتش نشان مشهد از عملیات موفق‌آمیز و نفس‌گیر گروه امداد و نجات آتشنشانی برای رهاسازی دست کارگر گرفتار در سیم بکسل یک کارگاه تولید سیمان در حومه مشهد خبر داد.

رهاسازی دست کارگر گرفتار در سیم بکسل صنعتی در حومه مشهد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی و بین‌الملل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، رضا حیدری گفت: ظهر امروز در پی تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ مبنی بر گرفتار شدن دست کارگری حدود ۵۰ ساله در لابلای سیم بکسل صنعتی در کارگاه تولیدی سیمان در حاشیه جاده مشهد به چناران با توجه به حساسیت موضوع ستاد فرماندهی بلافاصله گروه نجات ایستگاه شماره ۳۶ را به محل حادثه در اعزام کرد.

مدیر روابط عمومی آتش نشان مشهد خاطرنشان کرد: با حضور آتش نشانان در محل حادثه مشخص شد دست این کارگر به‌دلیل نامشخصی در لابلای سیم بکسل صنعتی گیر کرده که امدادگران بلافاصله با استفاده از تجهیزات ویژه اقدام به جداسازی سیم بکسل از قطعه صنعتی کرده و انجام عملیات رهاسازی دست این کارگر از دیگر قطعات این سیم بکسل را منوط به انتقال این فرد به مراکز درمانی دانستند که با هماهنگی با تکنسین‌های اورژانس حاضر در محل این کارگر تحت شرایط پایدار پزشکی به همراه نجاتگران آتش‌نشانی به بیمارستان سوانح طالقانی مشهد منتقل شد.

وی ادامه داد: پس از انتقال مصدوم به بیمارستان و مهیا شدن شرایط ایمن درمانی، عملیات نهایی برای رهاسازی سیم بکسل از مابین دست راست این کارگر آغاز و پس از دقایقی تلاش نفسگیر نجاتگران آتش نشانی موفق شدند با استفاده از تجهیزات ویژه، دست این کارگر را از لابلای سیم بکسل صنعتی رهاسازی کنند.

گفتنی است؛ پس از انجام این عملیات نجات، هم اکنون وضعیت جسمانی این فرد مساعد بوده و این کارگر برای سیر مراحل درمانی هم اکنون در بیمارستان طالقانی مشهد بستری است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.