۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷
کد خبر: 665763

بدیهی است نهاد خانواده نقشی کلیدی در انسجام اجتماعی و حیات و قوام فرهنگ جامعه دارد و آسیب‌ها و تهدیدهایی که اساس جامعه را هدف گرفته، انکارناپذیر است.

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد/

بدیهی است نهاد خانواده نقشی کلیدی در انسجام اجتماعی و حیات و قوام فرهنگ جامعه دارد و آسیب‌ها و تهدیدهایی که اساس جامعه را هدف گرفته، انکارناپذیر است.

 یکی از چهار آسیب عمده اجتماعی کشور که به صراحت و مستمر مورد نظر رهبر معظم انقلاب است، مسئله طلاق است که در سال‌های اخیر به تهدیدی جدی برای پایداری و تداوم خانواده و استمرار کارکردهای حیاتبخش آن تبدیل شده است.

 سخن‌ها، ایده‌ها و طرح‌های بسیاری در حوزه خانواده ارائه شده و مجموعه‌ها، سازمان‌ها و مؤسسه‌های بسیاری در این حوزه موضوعی فعال هستند که بدون تردید هر کدام به سهم خود بسته به کیفیت تدبیر و میزان تلاش به کار رفته در رفع چالش‌ها و مسائل این حوزه مفید و مؤثر بوده‌اند.

 اما به برکت بارگاه منور رضوی و در ظل عنایات حضرت علی بن موســی الرضا )ع(، طرحی جامع با عنوان «زندگی به سبک رضوی»، از حدود سه سال گذشته از سوی مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی برنامه‌ریزی و اجرا شد تا بتواند گام‌هایی مؤثر در حل و سامانب‌خشــی مسائل محوری خانواده و خلق فرصت‌هایی سازنده در راستای تحکیم و تعالی خانواده در ایران اسلامی بردارد.

 خلاصه طرح زندگی به سبک رضوی این است که نو مزدوجین میتوانند با شرکت در جلسه اول آموزش حضوری که در آن کلیات و مبانی زندگی مشترک ارائه می‌شود، ضمن بهره‌مندی از یک وعده غذای متبرک، در مسیر آموزش‌ها و خدمات تکمیلی طرح قرار گیرند.

 توضیح آنکه مرکز امور بانوان و خانواده در تلاش است تا در یک فرایند سه ساله این زوجهای جوان را در قالب آموزش‌های تکمیلی حضوری، غیرحضوری، خدمــات فوق برنامه فرهنگی تفریحی و نیز حمایت و پشــتیبانی در قالب خدمات راهنمایی و مشاوره همراهی کند.

به لطف پروردگار متعال و عنایات حضرت رضا (ع ( و همت و نیت زوجهایی که خود و زندگیشان را با شمیم رضوی معطر ساختند در حال حاضر پس از گذشت سه سال رصد و ارزیابی بیش از 20 هزار نفر از داوطلبان شــرکت‌کننده در طرح سبک زندگی رضوی، شاهد هستیم نرخ طلاق در این گروه بزرگ و کاملاً پراکنده کمتر از 5/0 درصد است.

 امیدواریم بتوانیم با بهره‌گیری هر چه بیشتر از معارف قرآن و عترت گره‌گشایی سازنده از دردهای جامعه داشته باشیم. به ویژه آنکه در سال پیش رو بسط و گسترش گفتمان مودت و رحمت بر محوریت تعالیم قرآن و آموزههای حضرت رضا(ع) در دستور کار قرار داده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.