«بوی باران»، «محکومین ۲»، «مرضیه»، «دریا نزدیک است» و «ستایش ۳» عنوان سریال هایی است که در ایام محرم و صفر روی آنتن شبکه‌های سیما خواهد رفت.

 «بوی باران»، «محکومین ۲»، «مرضیه»، «دریا نزدیک است» و «ستایش ۳»، بزودی روی آنتن

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، به رسم هرساله  شبکه‌های سیما در روزهای محرم و صفر سریال هایی را با محوریت این ایام تدارک می بینند. امسال نیز مجموعه‌های نمایشی متنوعی همچون «بوی باران»، «محکومین ۲»، «مرضیه»، «دریا نزدیک است» و «ستایش ۳» برای پخش در ماه‌های محرم و صفر آماده شده که به ترتیب روی آنتن شبکه‌های یک، دو و سه خواهد رفت. در این گزارش با جزئیات بیشتری از این سریال‌ها آشنا خواهید شد.

شبکه اول سیما

این شب ها سریال «بوی باران» در حال پخش از شبکه اول سیماست و قرار است که پخش این مجموعه ۷۵ قسمتی تا ایام تاسوعا و عاشورا ادامه پیدا کند. این در حالی است که با پایان این سریال «محکومین ۲» روانه آنتن خواهد شد.

مجموعه تلویزیونی «بوی باران» به تهیه کنندگی محمدرضا تخت کشیان و کارگردانی محمود معظمی کاری از گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما است که در ۷۵ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای تولید شده که این شب ها ساعت ۲۲:۱۵ روی آنتن شبکه یک است.

«بوی باران» از مجموعه های نسبتاً طولانی تلویزیون است که طی این سال‌ها روی آنتن رفته است. این سریال در چند قسمت ابتدایی با عنوان «عروس تاریکی» پخش خود را آغاز کرد اما در همان چند قسمت اول بنا به گفته کارگردانش به دلیل قرابت معنایی با داستان به «آوای تاریکی» تغییر نام داد.

«آوای باران» روایتی از ماجرای ازدواج یک دختر از طبقه پایین جامعه با پسری متمول است. سیمین مادر پسر راضی به این وصلت نیست و با رقم خوردن اتفاقاتی در شب عروسی این زوج، فرشته عروس جوان این سریال در یک اتفاق عمدی در آتش سوزی به قتل می رسد و نامزد سابق او پیمان با بازی مهدی سلوکی اولین متهم این ماجرا است.

رضا کیانیان، رویا نونهالی، نرگس محمدی، سپیده خداوردی، فریبا کوثری، لوون هفتوان، سیدمهرداد ضیایی، مهوش صبرکن، رحمان باقریان، فلور نظری، شهاب شادابی، شمسی فضل الهی و ... از بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

با پایان پخش «بوی باران»،مجموعه «محکومین ۲» به تهیه‌کنندگی بهروز مفید و کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی نیز از دهه دوم محرم روی آنتن شبکه یک می رود. مجازات جایگزین زندان، بحران خانواده و طلاق از موضوع های اصلی این سریال است که به قلم مجید اسماعیلی پارسا و امیرمحمد عبدی به نگارش درآمده است.

«محکومین ۲» در ۳۵ قسمت ۵۰  دقیقه‌ای ساخته شده و در منطقه اسلامشهر کلید خورده است. هر قسمت از این سریال یک اپیزود جداگانه است که دو بازیگر اصلی دارد. تعداد بازیگرانی که در این فصل از سریال جلوی دوربین رفتند بیشتر از فصل اول است و حدود ۵۰۰ بازیگر در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند که از این تعداد ۸۰ نفر ایفاگر نقش اصلی و مابقی بازیگران فرعی «محکومین ۲» هستند. لیلا زارع و سپیده خداوردی که در فصل یک به عنوان بازیگران اصلی بازی می‌کردند، در این پروژه حضور ندارند. سیما تیرانداز، رابعه مدنی، شهره لرستانی، نازنین فراهانی، مریم کاظمی، مزدک رستمی، بیژن بنفشه خواه، زنده‌یاد حسین محب اهری، نگار عابدی، محمد شیری، علیرضا جعفری، نادر فلاح، حسین سلیمانی، مریم بوبانی، علیرضا استادی، معصومه قاسمی پور، بهراد خرازی، مهری آل اقا، محمود جعفری و ... از بازیگران این سریال اپیزودیک هستند.

شبکه دو سیما

«مرضیه» عنوان سریال محرمی شبکه دو سیما است که روی آنتن می رود. مجموعه تلویزیونی «مرضیه» به کارگردانی فلورا سام و تهیه‌کنندگی مجید اوجی در ۱۵ قسمت برای پخش در ماه محرم ساخته شده است. این سریال اواخر تیرماه در روستایی اطراف ورامین کلید خورد و فیلمنامه آن را فلورا سام به رشته تحریر درآورده است و در نگارش برخی قسمت‌ها پریسا شمس و نسیم عرب‌امیری نیز حضور داشتند.

داستان «مرضیه» یک ملودرام اجتماعی است که ماجرایی از جامعه روز را به تصویر می‌کشد و در ایام محرم هر شب ساعت ۲۱:۳۰ روی آنتن شبکه دو می‌رود.

داریوش فرهنگ، الهه حصاری، فریبا کوثری، شاهرخ استخری و سیاوش خیرابی داریوش ارجمند، گوهر خیراندیش، مجید مظفری، پژمان بازغی، ماه‌چهره خلیلی، امیرحسین صدیق، علی اوجی، حسن زارعی، نیلوفر شهیدی، شیوا خسرومهر، مختار سائقی بازیگران اصلی این مجموعه هستند که در این سریال ایفای نقش می‌کنند.

شبکه سه سیما

همچنین مجموعه‌های تلویزیونی «دریا نزدیک است» و «ستایش۳» نیز  در ایام ماه محرم و صفر از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود. «دریا نزدیک است» عنوان یک مینی سریال ۶ قسمتی به کارگردانی علی مهدی پور است که در دهه اول محرم روی آنتن می‌رود.

در خلاصه داستان «دریا نزدیک است» آمده است: علی مراقب بیماران در حال احتضار است و در تلاش معاش برای خانواده‌اش، فراز و نشیب‌های را از سر می‌گذراند. او از کشاکش امواج گذشته است و ...

در این مینی سریال بازیگرانی چون جهانگیر الماسی، نادر فلاح، بهرام ابراهیمی، مریم سرمدی، علی طالب لو، رضا فیاضی، محمد ساربان، مهرناز پشتیبان بازی دارند.

سایر عوامل اصلی این سریال عبارتند از: کارگردان: علی مهدی پور، مدیر تصویر برداری: حمید روز بهانی، تصویر بردار: سعید خراسانی، صدابردار: جعفر علیان، مدیر برنامه ریزی: علیرضا صالحی، تدوین: سعید یاسی پور، دستیار اول کارگردان: مجتبی محمدی، طراح صحنه و لباس: شهرام قدیری، طراح چهر پردازی: محمد قومی، جانشین تولید: رمضان بهزادی.

همچنین فصل سوم سریال تلویزیونی «ستایش» به کارگردانی سعید سلطانی بعد از اتمام مجموعه «دریا نزدیک است» روی آنتن می‌رود.

«ستایش ۳» به تهیه‌کنندگی آرمان زرین‌کوب از ابتدای مهرماه هر شب ساعت ۲۰:۴۵ روی آنتن خواهد رفت. شروع داستان «ستایش»، سال‌های ابتدایی دهه ۶۰ است و ادامه آن به سال‌های اخیر می‌رسد؛ فیلمنامه سری سوم این مجموعه در ۳۰ قسمت نوشته شده که نگارش آن برعهده سعید مطلبی است. فصل سوم «ستایش» با دو فصل قبلی آن متفاوت و دارای ساختاری جدید است. این فصل از مجموعه افزون بر روایت داستان شخصیت‌های فصل اول و دوم به بازگویی روابط میان آن‌ها می‌پردازد.

سریال «ستایش» داستان دختری است که شوهرش را از دست می دهد و پدر شوهرش قصد دارد فرزندانش را از او بگیرد. فصل ۱ و ۲ «ستایش» در سال‌های ۹۰ و ۹۲ از شبکه سه سیما پخش شد و فصل سوم آخرین فصل سریال است. سال گذشته تصویربرداری سکانس‌های نهایی سریال «ستایش ۳» در بندرعباس به پایان رسید و  این روزها مراحل نهایی تدوین، صداگذاری و موسیقی آن به صورت همزمان انجام می‌شود.

داریوش ارجمند، سیما تیرانداز،  مهدی سلوکی، نرگس محمدی، قربان نجفی، فریبا نادری، سینا شفیعی، فرهاد جم، کیهان ملکی، محمدرضا داود نژاد، مهدی میامی، امیرمحمد زند، لاله مرزبان، کمند امیر سلیمانی، شهرام پور اسد، مهتاج نجومی، علی طالب لو، آتش تقی پور، مهرنوش ستاری، نگار جوکار، مریم نیک رفتار، امید علی مردانی، کریم قربانی، علی میلانی بازیگران سریال هستند.

عوامل اصلی این مجموعه عبارتند از تهیه کننده: آرمان زرین کوب، کارگردان: سعید سلطانی، نویسنده: سعید مطلبی، مدیر تولید: حامد خاکدامن، مدیر تصویربرداری: عبداله عبدی نسب، مدیر برنامه ریزی: مجید کرباسیان ورنامخواستی، طراح صحنه و لباس: مهدی سعیدی، طراح چهره پردازی: سید جلال موسوی، صدابردار: عبدالرضا حیدری، دستیار اول کارگردان: عادل سلطانی، منشی صحنه: داریوش اسقایی، عکاس: نادر پیرزاده.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.