معاون سابق رئیس پلیس دبی که به اظهارات جنجالی اش معروف است، در توئیت جدید خود گفت، دفاع از دولت منصور هادی که ائتلاف سعودی-اماراتی آن را توجیهی برای جنگ یمن قرار داد به واقع انگیزه امارات برای حضور در این جنگ نبوده است.

ضاحی خلفان: مداخله نظامی امارات در یمن برای دفاع از دولت منصور هادی نبود

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «ضاحی خلفان»، معاون سابق رئیس پلیس دبی در توئیت جدید خود اعتراف کرد، دفاع از دولت منصور هادی که ائتلاف سعودی-اماراتی آن را توجیهی برای جنگ یمن قرار داده بود به واقع انگیزه امارات برای حضور در این جنگ نبوده است.

خلفان که از نزدیکان محمد بن زاید، ولی‌عهد ابوظبی است و به توئیت‌های جنجالی معروف است در حساب توئیتر خود حمله تند و تیزی به دولت منصور هادی کرد و گفت: منصور هادی و دولت وی ارزش یک سرباز اماراتی را هم ندارد.

به گزارش وبگاه خبری روسیا الیوم،  خلفان در توئیتی دیگر از دولت منصور هادی خواست که بخاطر متهم کردن امارات به حمایت از شبه نظامیان شورای انتقالی عذرخواهی کند و وعده داد که «اگر عذرخواهی نکند باید آن را ریشه کن کنیم.»

خلفان با ابراز خشم پرسید: آیا این‌ها شایسته‌اند که برایشان فداکاری کرد؟ او به دولت منصور هادی توصیه کرد تا زمانی که امارات و مقاومت جنوب خائن هستند، بهتر است این دولت روابط خود با آنها را قطع کند.

معاون سابق رئیس پلیس دبی رشته توئیت‌های خود را با این جمله آغاز کرده بود که اگر وزیر کشوری در یک کشور فاسد شود همه دیگر دستگاه‌ها هم فاسد می‌شوند.

در پی کنترل کامل شهر «عدن» به دست شبه نظامیان «شورای انتقالی جنوب»، «احمد المیسری» وزیر کشور دولت مستعفی یمن، دولت عربستان سعودی و امارات را مورد انتقاد شدید قرار داد.

به نوشته الجزیره او در صفحه فیس بوک خود نوشت: به شکست در عدن اعتراف می‌کنیم و به امارات تبریک می‌گوییم، اما این نبرد پایانی نیست.ما باز می‌گردیم و عدن را پس می‌گیریم. ۴۰۰ خودروی زرهی امارات در این عملیات مشارکت کردند و ما با تسلیحات ابتدایی خود با آنها جنگیدیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.