خراسان شمالی- فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: نیروی انتظامی استان از ابتدای سال جاری تا ۲۱ مرداد ماه یک تن و ۲۴۷ کیلو گرم انواع مواد مخدر را در استان کشف، ۵۲۹ نفر از عرضه کنندگان مواد مخدر را دستگیر کرد.

کشف بیش از یک تن انواع مخدر / دستگیری ۵۲۹ قاچاقچی مواد مخدر

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سردار علیرضا مظاهری پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۹۱۸ نفر معتاد نیز دستگیر شدند.

وی در خصوص نزاع و درگیری در استان در این مدت نیز گفت: در سال جاری سه هزار و ۶۹۷ فقره نزاع و درگیری در استان به وقوع پیوسته که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته ۲۴ درصد کاهش یافته است.

مظاهری همچنین گفت: درمدت یاد شده ۳۳۵ نفر متخلف در زمینه قاچاق کالا و ضبط کالاهای قاچاق آنان به ارزش ۶۷ میلیارد ریال در سال جاری و همچنین ۱۱ متخلف در زمینه جرایم زمین خواری، ربا خواری و ارتشا و کشف جرایم آنان به ارزش ۶۴ میلیارد ریال دستگیر شده اند.

وی اظهار داشت: نیروی انتظامی استان از ابتدای سال جاری تا ۲۱ مرداد ماه امسال ۳۲ هزار و ۹۹۶ فقره پرونده برای جرایم واقع شده در استان را تشکیل و به قوه قضاییه ارجاع داد.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی افزود: در مدت مشابه آن در سال گذشته نیروی انتظامی استان ۲۹ هزار و ۶۳۲ فقره پرونده برای جرایم واقع شده در استان را تشکیل داده بود.

وی گفت: تعداد پرونده های تشکیل شده از جرایم واقع شده در استان در این مدت در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۱ درصد کاهش داشته است.

سردار مظاهری گفت:همچنین امسال وقوع سرقت های خرد از منازل، مغازه ها، مدارس، کارخانجات، باغ ویلاها، پارکینگ ها و ... در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته افزایش یافته است که فقر و بیکاری مهمترین عامل بروز این جرایم بوده اند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: در همین راستا، امسال در استان هزار و ۵۰۱ سارق دستگیر همچنین پنج باند سارقان حرفه ای نیز متلاشی شدند.

وی خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی استان در سال جاری اجرای هشت طرح مبارزه با سرقت را در دستور کار خود قرار داده است که در حال اجرا هستند.

وی در ادامه به وقوع ۹ فقره قتل در استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: ایندر حالی است که در این مدت در سال گذشته شش فقره قتل رخ داده بود.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی ادامه داد: امسال از ۹ فقره قتل واقع شده، ضاربان هفت فقره پرونده قتل شناسایی و دستگیر شده اند و پرونده دو فقره قتل شهرستان های فاروج و جاجرم هنوز در دست بررسی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.