گیلان-رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان، با بیان اینکه آستانه‌اشرفیه قطب تولید بادام زمینی در کشوراست، گفت: آستانه‌اشرفیه دارای ظرفیت خوبی در حوزه تولید بادام زمینی است به طوری که ۹۰ درصد بادام زمینی کشور در این شهرستان تولید می‌شود.

آستانه‌اشرفیه قطب تولید بادام زمینی کشور

به گزارش قدس آنلاین،رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان، با بیان اینکه آستانه‌اشرفیه قطب تولید بادام زمینی در کشوراست، گفت: آستانه‌اشرفیه دارای ظرفیت خوبی در حوزه تولید بادام زمینی است به طوری که ۹۰ درصد بادام زمینی کشور در این شهرستان تولید می‌شود.

علی درجانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان گیلان به دلیل خاک حاصلخیز و آب و هوای مناسب شرایط بسیار خوبی در حوزه کاشت و تولید بسیاری از محصولات کشاورزی دارد که این امر می‌تواند کمک شایانی به اقتصاد منطقه کند.

وی گفت: آستانه‌اشرفیه به دلیل وجود خاک حاصلخیز و آب فراوان رودخانه سفیدرود دارای ظرفیت خوبی در حوزه تولید بادام زمینی است .

وی با اشاره به دیگر شهرهایی که بادام زمینی در آن تولید می‌شود، افزود: شهرهای لشت نشا، تالش، بندرانزلی از دیگر شهرهایی هستند که بادام زمینی در آن ها تولید می‌شود که این امر نشان دهنده اهمیت این محصول در استان گیلان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.