مرکزی- وزیر صنعت، معدن و تجارت روز پنجشنبه همزمان با ششمین روز از هفته دولت در جریان سفر یک روزه به استان مرکزی از سه واحد صنعتی در خمین بازدید کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از صنایع خمین بازدید کرد

 به گزارش قدس آنلاین ؛ رضا رحمانی در جریان سفر خود به استان مرکزی و شهرستان خمین از سه واحد تولید کننده سلول های خورشیدی، صنایع نخ خمین و واحد صنعتی کاغذ پاسارگاد بازدید کرد.

واحد تولید کننده سلول های خورشیدی خمین در زمینی به وسعت ۱۵ هکتار سال گذشته در شهرستان خمین کلید خورد و ظرفیت تولید سلول های خورشیدی در این واحد صنعتی ۹۰ هزار قطعه سلول در روز  و معادل ۳۲ میلیون قطعه سلول در سال است.
سیستم تصویری کنترل رنگی به منظور ایجاد ظاهر یکنواخت سلول ها در سطح پنل پیش بینی شده و سیستم کنترل کیفیت الکتریکی سلول ها به صورت ۱۰۰ درصد است.
سلول های خورشیدی این واحد تولیدی از نوع چند کریستال در قالب ۶ اینچی است که این روش اکنون به عنوان شیوه تولید استاندارد در سلول های فتوولتائیک شناخته شده است.
شرکت کاغذ پاسارگاد نیز مورد بازدید وزیر صمت قرار گرفت که مرحله نخست آن در ۲۵ هزار  و ۶۰۰ متر با پنج هزار متر فضای کارگاهی و سه میلیون و ۵۰۰ هزار دلار سرمایه گذاری ارزی و ۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی راه اندازی شده است.
این واحد صنعتی برای ۱۱۰ نفر زمینه اشتغال فراهم کرده است و ظرفیت اسمی سالانه تولید آن ۴۰ هزار تن  کاغذ در سال است.

شرکت صنایع نخ خمین نیز در سفر یک روزه وزیر صنعت، معدن و تجارت بازدید شد و این واحد تولیدی با قدمت ۳۴ سال در ۲ دهه اخیر به دلیل بدهی انباشته به تملک بانک صنعت و معدن در آمد و از سال ۱۳۸۱ به شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند واگذار شد.
این شرکت با ۱۴۰ هکتار وسعت و ۳۸ هزار مترمربع عرصه کارگاهی در زمینه تولید نخ های اکریلیک، هایپالیکی و مواد اولیه فرش فعالیت دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر یک روزه به استان مرکزی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در اراک حضور یافت و در ادامه سفر خود از چند واحد صنعتی در دلیجان و محلات بازدید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.