انتقال خون خراسان رضوی از 5 هزار و 460 مورد اهدای خون در سطح استان از ابتدای محرم تاکنون در قالب طرح نذر خون حسینی خبر داد.

اهدای خون بیش از 5000 نفر از ابتدای محرم
به گزارش قدس آنلاین ، بر اساس اعلام اداره کل انتقال خون خراسان رضوی در 10 روز اول طرح نذر خون حسینی که از 10 شهریور آغاز شده و تا 20 شهریور - همزمان با اربعین حسینی- ادامه خواهد داشت، تاکنون 7هزار و 349 نفر به پایگاه‌های اهدای خون استان مراجعه کرده‌اند. از این تعداد 5هزار و 460 نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.
بر این اساس، در روزهای  تاسوعا و عاشورای حسینی 2هزار و 879 نفر داوطلب اهدای خون در شهرستان مشهد پذیرش و از آن این افراد 2هزار و 137 نفر موفق به اهدای خون شدند.
تعداد داوطلبان اهدای خون در شهر مشهد در تاسوعای حسینی امسال نسبت به سال گذشته 7 درصد رشد داشته است. هم‌چنین تعداد اهداکنندگان خون 16 درصد افزایش پیدا کرده است.
در روزهای تاسوعا و عاشورا، 451 نفر به پایگاه اهدای خون ثامن که نزدیک‌ترین پایگاه به اهدای خون به حرم مطهر رضوی است، مراجعه کردند و این میان 335 نفر موفق به اهدای خون شدند. 
در روزهای تاسوعا و عاشورا 2 هزار و 879  نفردر سطح استان داوطلب اهدای خون شده و 2 هزار و 137 نفرخون خود را با موفقیت اهدا کرده‌اند. 
شهرستان‌ گناباد با  175 داوطلب و 169 اهداکننده خون پس از مشهد بیش‌ترین تعداد اهدای خون را داشته است.
در این گزارش، با اشاره به نیاز به کلیه گروه‌های خونی از عموم شهروندان درخواست شده با مراجعه به پایگاه‌های انقال خون نسبت به اهدای خون اقدام کنند.
ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.