نمایندگان مجلس چندی پیش نیز نسبت به عملکرد وزارت نیرو درخصوص عدم مدیریت بحران سیلاب‌های ابتدای سال انتقادات جدی را مطرح کرده بودند اما این بار تصویب طرح انتقال آب خزر به فلات مرکزی ایران و موافقت وزیر نیرو با این اقدام نیز مزید بر علتی شد که همه نمایندگان استان‌های شمالی در اعتراض به این اقدام پیگیر استیضاح وزیر نیرو باشند.

آیا خزر اردکانیان را در کام خود فرو می‌برد؟

قدس آنلایننماینده مردم نوشهر دیروز در حاشیه جلسه علنی مجلس از ارائه طرح استیضاح وزیر نیرو به هیئت رئیسه مجلس با امضای ۲۰ نفر از نمایندگان خبر داد. این اولین بار نیست که طرح استیضاح اردکانیان مطرح می‌شود، پیش از این نیز ضعف و ناکارآمدی وزارت نیرو سبب پیش کشیده شدن استیضاح وزیر نیرو شده بود که البته اردکانیان توانست از آن جان سالم به در ببرد.

چندی پیش نیز نمایندگان مجلس نسبت به عملکرد وزارت نیرو درخصوص عدم مدیریت بحران سیلاب‌های ابتدای سال انتقادات جدی را مطرح کرده بودند اما این بار تصویب طرح انتقال آب خزر به فلات مرکزی ایران و موافقت وزیر نیرو با این اقدام نیز مزید بر علتی شد که همه نمایندگان استان‌های شمالی در اعتراض به این اقدام پیگیر استیضاح وزیر نیرو باشند.

یکشنبه هفته جاری سند نامه‌ای از سوی کلانتری به اردکانیان منتشر شد که بر اساس آن با انتقال آب خزر به سمنان موافقت شده و آن را از نظر زیست محیطی بلامانع دانسته است. موضوعی که نمایندگان استان‌های شمالی دیروز در حاشیه جلسه مجلس به شدت با آن مخالفت کرده و گفتند که اجرای این طرح باعث می‌شود دریای خزر نیز سرنوشتی مشابه دریاچه ارومیه پیدا کند.

به نظر می‌رسد طرح استیضاح در حالی از سوی تعدادی از نمایندگان پیگیری می‌شود تا از طریق آن به نوعی دولت را تحت فشار بگذارند تا از اجرای انتقال آب دریای خزر خودداری کند و در واقع در روند اجرای طرح انتقال آب دریای خزر وقفه بیاندازند.

تعداد امضاهای طرح استیضاح در حال افزایش است

نماینده مردم فریدونکنار در مجلس معتقد است که وزارت نیرو در حوزه مدیریت منابع، آب سطحی و زیرزمینی کشور،  کنترل سیلاب و توان رفع تهدیدات آینده، قطعی برق در دو سال  اخیر،  رعایت اولویت‌های تأمین آب کشور توانایی کافی را نداشته و علاوه بر آن نتوانست در پیش بینی و مدیریت بحران سیلاب‌های امسال عملکرد مناسبی داشته باشد.

ولی الله نانواکناری در گفتگو با قدس افزود: علاوه بر این، انتقال غیرکارشناسی آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران و عدم توانایی دفاع وزیر نیرو در این باره باعث شد که نمایندگان به دنبال استیضاح ایشان باشند. انتقال آب خزر به سمنان بدون هیچ نظر کارشناسی در حال انجام است و این اقدام با هزینه‌های گزافی که به کشورتحمیل می‌کند باعث نابودی جنگل‌های هیرکانی و آبزیان دریایی خواهد شد.

این نماینده مجلس گفت: آقای کلانتری از سر لجبازی یک کار آسیب زا و غیر کارشناسی را اجرا می‌کند که وزارت نیرو با مدیریت آقای اردکانیان هیچ تلاشی برای توقف آن انجام نداد. بنابراین همین عامل موجب شد نمایندگان طرح استیضاح ایشان را تقدیم هیئت رئیسه کنند تا هدایت وزارت نیرو از مدیریت وی خارج شود. تعداد امضاهای طرح استیضاح در حال افزایش است و بسیاری از نمایندگان نیز خواهان امضای طرح هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.