داور بخش بازبینی خیابانی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان گفت: نمایش «مرغ، درخت، گل» به کارگردانی غلامرضا محمدی از مشهد در بخش خیابانی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان راه یافت.

راه یابی نمایش «مرغ، درخت، گل» از مشهد به جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان

به گزارش قدس آنلاین ، سید جواد رحیم زاده ،گفت: دو اثر از مشهد یک اثر از فریمان یک اثر از چناران یک اثر هم از بیرجند در بخش خیابانی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان حضور یافتند که اثر «مرغ، درخت، گل» به کارگردانی غلامرضا محمدی از مشهد توانست به مرحله نهایی جشنواره بین المللی تئاتر کودک همدان راه پیدا کند.

داور بخش بازبینی خیابانی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان بیان کرد: فیلم‎های نمایش خیابانی جشنواره از چند روز پیش در اختیار داوران  قرار گرفته است و هر کدام از داوران در شهر خودشان این آثار را داوری کردند.

وی در رابطه با انتخاب آثار بخش خیابانی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان گفت: در سال جاری 66 اثر به مرحله بازبینی ارسال شده است که به همراه با شهاب راحله از تهران و سعید باغبانی از همدان، آثار ارسالی برای حضور در بخش خیابانی جشنواره را مورد ارزیابی قرار دادیم و از میان آثار ارسالی هشت اثر را انتخاب کردیم.

رحیم زاده در خصوص ویژگی آثار ارسالی نسبت به سال‌های پیش بیان کرد: پراکندگی آثار ارسالی از تمام استان‌های کشور بود که این موضوع جای خوشحالی دارد و موضوع فولکور و مراسم آیینی در سال جاری در بخش خیابانی بیشتر از سال قبل پرداخته شده است که جای تقدیر دارد.

این کارگردان و نویسنده کودک و نوجوان عنوان کرد: آثار ارسالی نشان می‌دهد شرکت کنندگان بیشتر روی مخاطب شناسی کار کرده اند و شروع و پایان خلاقانه و جذاب داشتند، استفاده از بازیگر کودک با توجه به اینکه در نمایش خیابانی بازیگر میکروفون ندارد و خیلی کار سختی است با این حال بعضی از کارها از بازیگر کودک استفاده کرده بود که در نوع خود یک کار شجاعانه حساب می‌شد.

وی بیان کرد: به قدری کیفیت آثار بالابود که در 10 روزی که برای انتخاب آثار به ما زمان داده بودند مجبور شدم چندین بار یک اثر را نگاه کنم تا برترین‌ها را از میان این آثار انتخاب کنیم.

رحیم زاده با بیان اینکه هشت اثر برای حضور در جشنواره انتخاب شدند، افزود: نمایش‌های «وقتی که هفت سالم بود» به کارگردانی مهدی حبیبی از تهران، «نقل مبارک و آقا» به کارگردانی پژمان شاهوردی از  لرستان، «اوکسی در جزیره» به کارگردانی نِسا بخشی  از همدان، «یک چالش نه چندان» به کارگردانی نوراله لک از خمینی شهر،  به این جشنواره راه پیدا کردند.

داور بخش بازبینی خیابانی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان  افزود: «آینده مال بچه‌ها» به کارگردانی هیام احمدی از اصفهان، «سفر جادویی» به کارگردانی روح الله سینایی از پیشوا، «کمودور» به کارگردانی محمد محمدی قادر از  همدان و «مرغ، درخت، گل» به کارگردانی غلامرضا محمدی از مشهد نیز دیگر آثاری هستند که از میان 66 اثر ارسالی برای بخش خیابانی انتخاب شده اند.

گفتنی است؛ بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با دبیری مجید قناد و با شعار «کودک، تئاتر، طبیعت» آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.