سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه حس آرامش، رزقی است که بواسطه زیارت امام رضا(ع) حاصل می‎شود، گفت: زیارت امام رضا(ع) موجب حرکت به سمت خوبی‌ها و فاصله گرفتن از بدی‌هاست.

حس آرامش، رزقی است که بواسطه زیارت امام رضا(ع) حاصل می‎شود

به گزارش قدس آنلاین ؛ حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی در ویژه برنامه شب شهادت امام رضا(ع) که با حضور گسترده زائران در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه روایات متعددی در مورد زیارت امام رضا(ع) وجود دارد، عنوان کرد: رسول خدا(ص) در مور زیارت امام رضا(ع) فرمود «ستدفن بضعة منی بخراسان ما زارها مکروب الا نفس الله کربته ولا مذنب الا غفرالله ذنوبه» پاره تن من در خراسان دفن خواهد شد، هیچ گرفتار و گنه‏کاری او را زیارت نکند جز این که خداوند گرفتاری او را برطرف سازد و گناهانش را ببخشاید.
وی ادامه داد: در زیارت‎نامه امام رضا(ع) همه ما شهادت می‏‎دهیم که امام رضا(ع) حی و حاضرند و ما را می‎بینند و سلام ما را جواب می‎دهند و به اعمال ما علم دارند.
رفیعی افزود: علم غیب اهل بیت(ع) مطلق نیست، در قرآن کریم سه دسته آیه در مورد علم غیب بیان شده، آیاتی در قرآن علم غیب را مختص به خداوند متعال معرفی کرده و آیاتی دیگر به بیان پیامبر اشاره می‌کند که ایشان چون خدای متعال علم غیب ندارند و دسته آخر به علم غیبی اشاره دارد که به اذن خدای متعال در اختیار اولیاء الهی و انبیاء(ص) قرار می‌گیرید.
وی گفت: امام(ع) و انبیاء الهی علم غیب را هرگز در امور شخصی استفاده نمی‎کنند، به عنوان مثال امام رضا(ع) از علم غیب برای انگور نخوردن در مجلس مامون استفاده نکرد، بلکه علم غیب را در راستای هدایت بشریت استفاده می‌کنند.
وی با استناد به روایتی از امام صادق(ع) که در سه مرحله اعمال ما به محضر امام معصوم(ع) عرضه می‌شود، بیان کرد: ما در جاده‌ها و فضاهایی که دوربین مدار بسته وجود دارد حواس‌مان جمع است که خطا و اشتباهی نکنیم؛ درحالی‌که در هر لحظه هشت دوربین الهی شامل پرودگار، پیامبر(ص)، فرشتگان، زمین و اعضا و جوارح انسان به صورت دائم نظاره‌گر اعمال ما هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.