فرماندار کاشمر با تاکید براینکه شورای فرهنگ عمومی باید به مسائل و مشکلات جامعه نگاه تخصصی داشته باشد، گفت: نگاه تخصصی شورای فرهنگ عمومی به مسائل مختلف موجب کاهش بسیاری از مشکلات و آسیب‎ها می‎شود.

شورای فرهنگ عمومی به مسائل جامعه نگاه تخصصی داشته باشد

به گزارش قدس آنلاین، مسلم ساقی، فرماندار کاشمر در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که در سالن همایش‎های بقعه متبرکه سیدحمزه(ع) برگزار شد، نیاز روز و دغدغه همه مسئولان را موضوع اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: تشکیل کمیته تخصصی به نام اقتصاد مقاومتی در شورای فرهنگ نقطه قوت است. باید در این خصوص گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی شود و در جامعه تسری پیدا کند، نباید به یک تولیدگر و سرمایه‌گذار در جامعه به دید زالو صفت نگاه کنیم.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه با فرصت همدلی و همراهی خوبی که در شهرستان به وجود آمده موجب شده تا کارها را به صورت ریشه‌ای انجام دهیم، تصریح کرد: درفضای به وجود آمده کارهای خوبی را در شهرستان می توان انجام داد، در این خصوص باید اقدامات در حوزه‎های مختلف با حوزه فرهنگ مرتبط باشد در غیر این صورت مشکلاتی به وجود خواهد آمد، نگاه نرم‌افزاری در حوزه فرهنگ لازم و ضروری است و اگر عفاف و حجاب مشکل دارد و یا فساد در بخشی از ادارات اپیدیمی شده عارضه است که باید ریشه‌یابی شوند.

امام جمعه کاشمر حجت الاسلام سید کاظم طباطبایی نیز در این جلسه با بیان اینکه کارگروه‌های شورای فرهنگ عمومی کاشمر باید فعال‎تر شده و برای ارائه گزارش آماده باشند، گفت: اقدامات کارگروه‌ها باید عملی باشد نباید کارهایشان فقط نوشتاری باشد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ عمومی برای شهرستان فواید بسیاری داشته است، عنوان کرد: به رغم کاستی‎هایی که در برنامه‎ها بوده اما در مجموع اقدامات خوبی توسط شورای فرهنگ عمومی صورت گرفته است. شورای فرهنگ عمومی کاشمر بعد از بینالود که رتبه اول، بردسکن و خیل‎آباد که رتبه دوم را کسب کردند توانسته رتبه سوم را در سطح استان به دست آورد.

حجت الاسلام علی میدانی رئیس دادگستری کاشمر طی سخنانی خاطرنشان کرد: باید در عرصه فرهنگ عمومی به طور عملی ورود کنیم، بدون شک هر تصمیمی که در این جلسات گرفته شود برای رفع مشکلات شهرستان بسیار حائز اهمیت است و اگرچه رفع مشکلات عفاف و حجاب در جامعه زمان‎بر است، باید امر مهم امر به معروف و نهی از منکر را از سطح محیط ادارات آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش در عرصه اقتصاد مقاومتی مستقیما بر کاهش آسیب‎های اجتماعی تاثیرگذار است، عنوان کرد: ۷۰ درصد زندانیان به طور مستقیم و غیرمستقیم مرتبط به مواد مخدر هستند و این به یک آسیب جدی تبدیل شده اما یکی از راه‌های موثر که موجب می‌گردد معتادان مجدد برنگردند رفع مشکلات اشتغال است.

در این جلسه همپنین غلامرضا طالعی دادستان کاشمر گفت: با توجه به اینکه توسط ادارات مختلف جلسات مختلفی در بخش‎های مختلف برگزار می‎شود که بعضأ نتایج مختلفی حاصل می‎شود، می‎طلبد جلسات به صورت مشترک و متمرکز برگزار شود. برگزاری جلسات به صورت متمرکز از موازی‌کاری جلوگیری می‎کند و مصوبات جامع‎تر خواهند بود.

در ادامه علی توکلی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر عنوان کرد: طی هفت ماه گذشته تاکنون ۶ جلسه شورای فرهنگ عمومی در کاشمر برگزار شده است و توانسته‎ایم در تعداد جلسات و مصوبات رتبه سوم استان را به دست آوریم.

وی اظهار کرد: در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی امسال مقرر گردید جهت رصد و پالایش مسائل و معضلات فرهنگی توسط هر کدام از ادارات در حوزه خودشان اقدامات لازم صورت گیرد.

توکلی عنوان کرد: پس از جمع‌بندی تمامی موضوعات مقرر گردید، ۵ کارگروه علمی تخصصی در شورای فرهنگ عمومی پیش‌بینی شود که پس از اعلام به استان کاشمر به عنوان اولین شهرستان پیشنهاد دهنده شهر پایلوت قرار گرفت و از سوی دبیرخانه استان به تمامی شهرستان‌ها ابلاغ و مقرر گردید همه این کارگروها را تشکیل شد.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر کارگروه آسیب‎های اجتماعی و فضای مجازی با مدیریت دانشگاه آزاد و مرکز آموزش عالی، کارگروه زنان، خانواده و جوانان با مدیریت ورزش و جوانان، کارگروه دین، فرهنگ اجتماعی و اخلاق با مدیریت تبلیغات اسلامی، کارگروه محیط زیست، بهداشت و معماری شهرسازی با مدیریت شهرداری و کارگروه اقتصادی مقاومتی و گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی با مدیریت معاونت عمرانی فرمانداری را از جمله کارگروه‎های تشکیل شده اعلام کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه تاکنون همه کمیسیون‌ها تنها به صورت شفاهی گزارش داده‎اند، درخواست داریم اگر اقدامی به صورت عملی صورت گرفته به طور مکتوب ارائه دهند.

در این جلسه بر اکران فیلم منطقه پرواز ممنوع در سینمای کاشمر که برای کودکان ساخته شده با همت شهرداری این شهر تاکید شد.

منبع: ایکنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.