خراسان شمالی- روز گذشته مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره بزرگداشت روز ملی و هفته پارالمپیک خراسان شمالی در مجتمع ایثار بجنورد به کار خود پایان داد.

مسابقات پارالمپیک خراسان شمالی به کار خود پایان داد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، این مراسم در حالی برگزار که از ۳۵ مدیر دستگاه و نهاد و... تنها ۵ مسئول در این مراسم حضور داشتند که مورد انتقاد رئیس هیئت معلولان و جانبازان استان و ورزشکاران معلول و جانباز قرار گرفت.

در این دوره از مسابقات پارالمپیک که در سه شهر بجنورد، اسفراین و شیروان پیگیری شد، بیش از ۶۰۰ ورزشکار در ۱۵ رشته ورزشی از جمله والیبال نشسته، دارت، سنگ نوردی، پرس سینه، سنگ نوردی، بسکتبال با ویلچر، دو و میدانی، پرتاب دیسک و نیزه، فوتسال و فوتبال دستی به رقابت پرداختند.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی در این مراسم با تبریک  هفته وحدت و سالروز ولادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع)، گفت:امنیت امروز جامعه را مرهون رشادت های شهدا، جانبازان و ایثارگران دانست و از جانبازان به عنوان شهدای زنده یاد کرد.

سردار علیرضا مظاهری همچنین به مراسم پرشور تشییع جانباز اهل سنت که اخیرا به فیض شهادت نائل شده بود، هم اشاره کرد.

به گفته وی، معلولان و جانبازان بسیاری داریم که در صحنه های مختلف ورزشی، هنری و کسب علم خوش درخشیده اند و پا به کار بودن، همت بلند و اراده قوی را از جمله رموز موفقیت آنان دانست.

وی، حمایت از جانبازان و معلولان در حد توان را از جمله وظایف مسئولان دانست و ادامه داد: گاهی در جریان نامهربانی ها به جانبازان و معلولان قرار می گیریم و می شنویم و هر چند اندک است اما قابل قبول نیست.

رئیس هیئت جانبازان و معلولان خراسان شمالی هم در این مراسم به ارائه گزارشی از فعالیت های این هیئت پرداخت و از ضرورت نگاه ویژه مسئولان به جانبازان و معلولان سخن گفت.

به گفته برات ایمنی، هر سال از ۲۴ تا ۳۰ مهر به نام هفته ملی پارالمپیک نام گذاری شده است که مراسم امسال به دلیل تقارن با ایام عزاداری محرم و صفر به ۱۶ تا ۲۲ آبان موکول شد.

وی از پرهزینه بودن فعالیت در رشته های ورزشی معلولان و جانبازان هم گفت و اضافه کرد: مشکلات فراوان است و اگر اعتبار نباشد نمی توان بسیاری از برنامه ها را اجرا کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: اگر توجه و حمایت بیش از پیش مسئولان استان باشد می توان انتظار داشت از ورزشکاران معلول و جانباز استان در ترکیب تیم ملی کشور حضور داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.