آیین معارفه سرپرست پردیس خواهران دانشگاه علوم اسلامی رضوی با حضور رئیس این دانشگاه و جمعی از اساتید دانشگاه و طلاب برگزار شد.

 سرپرست پردیس خواهران دانشگاه رضوی معرفی شد

به گزارش قدس آنلاین، آیین معارفه سرپرست پردیس خواهران دانشگاه علوم اسلامی رضوی امروز سوم آذرماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن وحدتی شبیری و جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه در محل ساختمان شماره یک دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار و طوبی کرمانی استاد فلسفه دانشکده الهیات دانشگاه تهران به عنوان سرپرست واحد خواهران دانشگاه علوم اسلامی رضوی معرفی شد.
در این مراسم رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با بیان اینکه تاسیس مراکزی برای بانوان همچون پردیس خواهران نیاز جامعه است، گفت: توسعه این مجموعه مورد توجه همه است و با تاکیدات تولیت معزز آستان قدس رضوی توسعه و تعالی این مجموعه در دستور کار قرار دارد.
وی با تاکید بر اهتمام به مسئله خانواده در پردیس خواهران دانشگاه علوم اسلامی رضوی، اظهار کرد: خانواده خشت اول جامعه است، بنابراین اگر بنیان خانواده سست باشد، جامعه پیشرفت نخواهد کرد، اما در مقابل اگر بنای این نهاد مستحکم و بر اساس مبانی دینی شکل بگیرد، جامعه در عرصه‌های مختلف به قله رشد و بالندگی خواهد ‌رسید، لذا ما باید نسبت به خانواده نگاه جامع داشته باشیم.
رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اشاره به اینکه پرداختن به موضوعات مرتبط با خانواده در همه رشته‌های پردیس خواهران دانشگاه علوم اسلامی رضوی لازم و ضروری است، گفت: راه اندازی مرکز مطالعات خانواده در این واحد یکی از اولویت‌هاست و پردیس خواهران نباید فقط به بانوان اختصاص پیدا کند، بلکه باید در مسائلی که مد نظر دانشگاه علوم اسلامی رضوی است و در تحولاتی که قرار است در آینده اتفاق بیفتد، نقش موثری را ایفا کند.
وی با بیان اینکه ایجاد مرکز آینده پژوهی یکی از برنامه‌های ما در پردیس خواهران دانشگاه علوم اسلامی رضوی است، ابراز کرد: همان طور که آینده پژوهی مبنای رشد کشور در مسائل نظامی بود ما نیز در این دانشگاه باید آینده پژوهی داشته باشیم و با بهره گیری از ظرفیت خواهران حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در راستای پیشرفت تلاش کنیم.
وحدتی شبیری گفت: ما برای توسعه پردیس خواهران دانشگاه علوم اسلامی رضوی برنامه‌های خوبی داریم و سند راهبردی نوشته شده است که امیدواریم با حضور سرپرست پردیس خواهران دانشگاه علوم اسلامی رضوی شاهد رشد و بالندگی این مجموعه علمی باشیم.
وی تصریح کرد: فلسفه، حقوق، ادبیات عرب و علوم قرآن و حدیث چهار رشته‌ برنامه ریزی شده در پردیس خواهران دانشگاه علوم اسلامی رضوی است که با حضور اساتید و فرهیختگان حوزه و دانشگاه دنبال می‌شود.
عظمت اهل بیت(ع) باید به صورت علمی به دنیا عرضه شود
در ادامه این مراسم طوبی کرمانی با بیان اینکه دانشگاه علوم اسلامی رضوی فضای علمی منتسب به عالم آل محمد(ص) است و همه ما دعوت شدیم تا در راستای ترویج دین اسلام تلاش کنیم، تصریح کرد: بودن در این فضای معنوی و قدسی نعمت بزرگی است که قابل فهم و شمارش نیست.
سرپرست پردیس خواهران دانشگاه علوم اسلامی رضوی افزود: حرکت زنان و مردان پا به پای هم یک اصل مهم است چرا که بقای خانواده و جامعه وابسته به وجود هر دو جنس است.
کرمانی با بیان اینکه در این فضای علمی و معرفتی تربیت فقیه، نظریه پرداز و تولید علم اصل است، گفت: دانشگاه علوم اسلامی رضوی دانشگاهی درون تعاملی بین دو جایگاه عظیم حوزه و دانشگاه است لذا این دانشگاه باید مرجع علمی برای پاسخ گویی به نیازهای معرفتی جامعه باشد.
وی با اشاره به اینکه در عصر کنونی بایستی عظمت اهل بیت(ع) به صورت علمی به دنیا عرضه شود، افزود: امروز همان طور که ایران اسلامی برای سراسر جهان اسلام الگو است، فارغ‌التحصیلان دانشگاه علوم اسلامی رضوی نیز باید امید مستضعفان و مایه دلخوشی امام زمان(عج) باشند.

منبع: آستان نیوز 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.