معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان‌رضوی گفت: ارتقای رتبه ایران به لحاظ دانش و فناوری و حمایت از پژوهشگران و پژوهش های کاربردی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

پژوهشگران و پژوهش های کاربردی مورد حمایت قرار می‌گیرند

به گزارش قدس آنلاین، اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، بیستمین نمایشگاه گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری استان با حضور مسئولان استانی و شهری در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مشهد آغاز به کار کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان‌ رضوی در جریان بازدید از این نمایشگاه گفت: تلاش شده نمایشگاه با محوریت پژوهش اثربخش، فناوری ارزش آفرین و رونق تولید برگزار شود.

کوکب موسوی ادامه داد: این نمایشگاه در فضایی به وسعت ۱۲۰۰۰ مترمربع با ۶۲۵۲ غرفه در سالن های مفاخر و فردوسی برگزار شده است و دانشگاه ها و موسسات علمی ۴۶ درصد، شرکت های خصوصی ۲۰ درصد و از تعداد غرفه های نمایشگاه و بخش دولتی نیز ۳۴ درصد از تعداد غرفه های نمایشگاه را به خود اختصاص داده اند.

وی تاکید کرد: با وجود ۳۲ درصد مشارکت بیشتر به نسبت نمایشگاه سال قبل، سعی شده هزینه ها کمتر و یا در حد سال قبل حفظ شود.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری استان افزود: با عنایت به تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای تولید علم به ثروت، ارتقای رتبه ایران به لحاظ دانش و فناوری و حمایت از پژوهشگران و پژوهش های کاربردی در اولویت قرار دارد.

موسوی گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب صراحتا اشاره فرموده اند که دانش، آشکارترین وسیله عزت و قدرت است؛ در منویات ایشان تاکید شده که در سال های اخیر رستاخیز علمی در کشور شروع شده است و باید تداوم یابد.

این نمایشگاه در روزهای ۲۱ الی ۲۳ آذر ماه از ساعت ۱۰ الی ۱۹ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.