مدیر کل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی گفت: شرایط باید به سمتی به پیش برود که اعتقاد به نتایج کارهای پژوهشی افزایش پیدا کند و مدیران در اجرا از نتایج فعالیت های علمی و پژوهشی بیشتر استفاده کنند.

 لزوم ارتقاء روحیه اعتقاد پذیری  به نتایج کارهای پژوهشی

سید حمید موسوی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: حوزه پژوهش در استان خراسان رضوی با توجه به اینکه از ظرفیت های آموزش عالی ، دانشگاهی و حوزوی خوبی برخوردار است در شرایط مطلوبی قرار دارد.

وی تصریح کرد: البته حوزه پژوهش همیشه نیاز به کار و تلاش دارد و هر اندازه که در این حوزه فعالیت انجام شود بازهم لازم است و نمی توان در این باره ادعا کرد که در نقطه ای قرار داریم که نیاز به کار بیشتر نمی باشد.

موسوی با بیان اینکه البته آنگونه که باید از دست آوردهای پژوهشی در تصمیم گیری ها و اجرا استفاده نمی شود، افزود: شرایط باید به سمتی به پیش برود که اعتقاد به نتایج کارهای پژوهشی افزایش پیدا کند و مدیران در اجرا از نتایج فعالیت های علمی و پژوهشی بیشتر استفاده کنند.

مدیر کل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی در پاسخ به این سوال که اعتقاد شخصی وی  به حوزه پژوهش و استفاده از نتایج آن در تصمیمات سازمانی چگونه است،  ادامه داد: زمانی که در حوزه زیارت استانداری مشغول به کار بودم سند توسعه کمی و کیفی در حوزه زیارت با بهره گیری از ظرفیت دانشگاهی استان در سه جلد  تعریف کردیم، همچنین در حوزه اجتماعی علاوه بر فعالیت های پژوهشی و تخصیص اعتبارات به سازمان های مردم نهاد که در این زمینه صورت می گیرد یک هیات اندیشه ورز از دانشگاهیان برجسته استان نیز تشکیل شده است که مسائل اجتماعی نظیر آسیب های اجتماعی  و سایر مسائل مهم در این هیات اندیشه ورز مورد بررسی قرار می گیرد .

موسوی افزود: همچنین در شبکه علمی دانشگاهی استان که متشکل از همه دانشگاه های خراسان رضوی است و به ریاست استاندار خراسان رضوی تشکیل جلسه می دهد ساختارها و کمیته هایی  تعریف شده است که یکی از کارگروه های آن مربوط به امور اجتماعی است که در این زمینه دانشگاه پیام نور به عنوان متولی معرفی شده است و سایر دانشگاه ها نیز همکاری لازم را ارائه  می کنند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.