با دستگیری اعضای یک باند حرفه‌ای سرقت و بازرسی محل اختفای آن‌ها، پرده از ماجرای اوراق کردن تعداد زیادی گوشی تلفن‌همراه سرقتی و موتورسیکلت برداشته شد.

دستگیری سارقان شب‌رو، پشت پرده انواع سرقت را روشن کرد

عقیل رحمانی/

با دستگیری اعضای یک باند حرفه‌ای سرقت و بازرسی محل اختفای آن‌ها، پرده از ماجرای اوراق کردن تعداد زیادی گوشی تلفن‌همراه سرقتی و موتورسیکلت برداشته شد.

شک شبانه پلیس به یک تردد

 سرهنگ عباس صارمی ساداتی، رئیس پلیس مشهد در تشریح عملیات پلیسی منجر به دستگیری باند حرفه‌ای سرقت و اوراق لوازم سرقتی به قدس گفت: در راستای پیشگیری از سرقت‌های متعددی که در برخی مناطق شهر رخ می‌دهد و شکایت برخی شکات در این زمینه، طرح‌های دقیق و ویژه‌ای برای دستگیری عاملان جرم در دستور کار همکاران ما در کلانتری‌ها قرار دارد.

وی تصریح کرد: در این مسیر برخورد با سارقان با قاطعیت از تیم‌های عمل‌کننده خواسته شده است.

در این راستا در دو ماه گذشته سارقان زیادی دستگیر و باندهای حرفه‌ای و پیچیده متعددی هم متلاشی شده است.

رئیس پلیس مشهد افزود: برای نمونه دوشنبه شب گذشته مأموران تجسس کلانتری سناباد به صورت نامحسوس و با خودرو پوششی در حوزه استحفاظی خود در حال انجام وظیفه بودند که به پرسه‌زنی‌های یک دستگاه موتورسیکلت با دو سرنشین مشکوک شدند. در ادامه آن‌ها ماجرا را به سرگرد بیگی، رئیس کلانتری اطلاع داده و وی دستور بررسی دقیق ماجرا را صادر کرد.

از همین رو پلیس چندین دقیقه با همان شیوه افراد مشکوک را تحت کنترل و به تعقیب آن‌ها پرداخت تا اینکه موتورسیکلت در یکی از خیابان‌ها و در کنار یک دستگاه سوای پراید سفیدرنگ متوقف و یکی از دو نفر از موتور پیاده و به سمت در راننده می‌رود.

وی بیان کرد: همان‌طور که پلیس ماجرا را رصد می‌کرد، فرد سارق دست به کار شده و با سیم مفتولی و دیگر ادوات مورد استفاده در سرقت، سرگرم بازکردن در وسیله‌نقلیه شد.

حمله دزد به پلیس با سلاح سرد!

سرهنگ عباس صارمی ساداتی در تشریح ماجرای حمله به مأمور پلیس هم عنوان کرد: مأموران تجسس کلانتری به محض مشاهده ماجرا برای دستگیری آن‌ها وارد عمل می‌شوند، اما یکی از سارقان با سلاح سردی که همراه داشت به سمت یکی از مأموران حمله‌ور شد که با واکنش سریع پلیس زمینگیر و دستگیر شد، اما نفر دوم از این فرصت استفاده و از محل متواری شد.

فرد متهم پس از آنکه به مقر پلیس منتقل و تحت بازجویی‌های فنی قرار گرفت هویت دیگر همدستش را لو داد و از سوی دیگر پرده از سرقت‌های سریالی آن‌ها نیز برداشته شد و محل اختفای مالخر پرونده هم  مشخص شد.

کشف لاشه گوشی‌های اوراق شده

سرهنگ عباس صارمی ساداتی بیان کرد: در نخستین اقدام مأموران همدست فراری متهم را که در حاشیه شهر مخفی شده بود، شبانه غافلگیر و دستگیر کردند.

در ادامه با هماهنگی مقام‌قضایی به سراغ مالخر اموال مسروقه رفته و وی را هم در همان نزدیکی دستگیر کردند. وقتی محل اختفای مالخر مورد تفتیش قرار گرفت انواع لوازم سرقتی شامل پنج دستگاه موتورسیکلت که قطعات آن‌ها اوراق شده و قسمتی از لوازم اوراق شده به فروش رسیده بود، به همراه قطعات اوراق شده بیش از ۲۰ گوشی سرقتی که مالخر پس از تحویل گوشی از سارقان برخی قطعاتشان را جدا و فروخته بود و یک دستگاه جوش، جعبه ابزار، اهرم و دیلم و... کشف شد.

اموال مکشوفه به مقر پلیس منتقل و شناسایی مالباختگان هم در دستور کار پلیس قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر وقتی سوابق اعضای باند سرقت مورد استعلام قرار گرفت مشخص شد یکی از آن‌ها دارای چهار فقره محکومیت و دیگرعضو باند هم دو بار به زندان رفته است.

با توجه به گستردگی اقدامات صورت گرفته، شناسایی دیگر جرایم احتمالی در دستور کار پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس مشهد در پایان ضمن تشکر از همکاری شهروندان در کشف برخی جرایم گفت: در صورتی که همشهریان در محل زندگی و کار خود رفت‌وآمدهای مشکوکی را مشاهده کردند، موضوع را به پلیس منتقل کنند. همشهریان عزیز باید دقت داشته باشند از قراردادن وسایل قیمتی و... در خودرو  که موجب جلب توجه سارقان می‌شود، خودداری کنند و از طرفی هنگام دور شدن از خودرو مطمئن شوند که تمامی شیشه‌های وسیله نقلیه بالا باشد و حتی در خودرو هم بسته باشد، چرا که در موارد متعددی مشغله‌کاری و درگیری روزانه همشهریان موجب این موضوعات شده و افراد مجرم از همین ماجرا سوءاستفاده کرده بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.