نماینده سازمان محیط زیست در مناطره‌ای درباره آلودگی هوا گفت: آلودگی هوا یک مسئله اصلی و دغدغه مهم کشور است که باعث کشته شدن ۴ تا ۵ هزار نفر در تهران ۱۲ تا ۱۴ هزار نفر در کل کشور کشته می‌شود.

سازمان محیط زیست: تاکنون ۱۲ تا ۱۴ هزار نفر در کشور بر اثر آلودگی هوا کشته شده اند

به گزارش قدس آنلاین، مناظره ششم دی ماه با موضوع تکالیف قانونی مسئولین برای بهبود کیفیت هوا برگزار شد که ۵۴ درصد مردم به صحبتهای میرزایی قمی و شهید زاده، مدافعان اقدامات و مسائل مربوطه رأی دادند. سازمان برنامه و بودجه و شهرداری پایین‌ترین نمره را در اجرای اقدامات لازم برای بهبود کیفیت هوا گرفتند.

با وجود قوانین و مقررات تصویب شده برای جلوگیری از آلودگی هوا، برخی از شهرهای کشور همچنان از این معضل رنج می‌برند؛ به گفته کارشناسان عوامل مختلفی از جمله عدم التزام دستگاه‌ها به قوانین مصوب مجلس، تعدد قوانین و عدم تخصیص منابع لازم، بار گذاری بیش از حد جمعیت، صنعت و.. را می‌توان از جمله عوامل تشدید آلودگی هوا نام برد.

بر این اساس مناظره با حضور محمد مهدی میزایی قمی نماینده سازمان محیط زیست و حسین رضا شهیدزاده نماینده شهرداری به عنوان مدافعان سازمانهای ذی ربط، احد افتخار اردبیلی پژوهشگر محیط زیست و یوسف رشیدی عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم محیطی دانشگاه شهید بهشتی به عنوان مخالفان و با اهدافی از جمله عوامل مؤثر بر آلودگی هوا، راهکارها و شناخت قوانین موجود برای جلوگیری و … به بحث و بررسی در این رابطه پرداخت. بر اساس اظهارات میهمانان برنامه سازمان برنامه و بودجه، وزرات صنایع و شهرداری نهادهایی بودند که در بهبود کیفیت هوا به درستی عمل نکردند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.