یک کارشناس امنیتی عراق، دلیل اصلی حمله شب گذشته آمریکا به مواضع الحشد الشعبی در عراق را حفظ امنیت رژیم صهیونیستی در منطقه دانست.

کارشناس امنیتی عراق: حفظ امنیت متحدان آمریکایی-صهیونیستی دلیل حمله به الحشد الشعبی بود

قدس آنلاین؛ «احمد الشریفی» کارشناس امنیتی عراق دلیل حمله شب گذشته آمریکا به مواضع الحشد الشعبی در استان «الانبار» را نگرانی آمریکایی‌های حاضر در پایگاه هوایی «عین الاسد» از حضور نیروهای تیپ ۴۵ الحشد در شهرستان «القائم» در این استان دانست.

وی در گفت‌وگو با شبکه «العهد» اظهار داشت که اقدام آمریکا در حمله به مقرهای الحشد الشعبی در القائم واقع در غرب استان الانبار، در چارچوب حفظ امنیت متحدان آمریکایی - صهیونیستی صورت گرفته است. منطقه‌ای که تیپ ۴۵ گردانهای حزب‌الله در آن مستقر بودند، بخش لاینفکی از امنیت رژیم صهیونیستی محسوب می‌شد و به همین دلیل نیز هدف آمریکا قرار گرفت.

این کارشناس عراقی افزود: این بمباران با هدف قطع ارتباط لجستیکی و جغرافیایی در محور مقاومت سوریه و لبنان از یک سو و عراق و ایران از سوی دیگر صورت گرفته است. حضور نیروهای تیپ ۴۵ گردانهای حزب‌الله در این منطقه، نگرانی نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه «عین الاسد» را به همراه داشت. به همین دلیل نیز علاوه بر نیروهای این تیپ، انبارهای تسلیحاتی آنها نیز هدف قرار گرفت.

آمریکا روز یکشنبه ۲۹ دسامبر (۸ دی) از حمله به مواضع «گردان‌های حزب الله» عراق از زیرمجموعه‌های الحشد الشعبی در چند نقطه در منطقه مرزی با سوریه خبر داد. 
وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای که در این خصوص منتشر کرد، مدعی شد که این اقدام در پاسخ به  «حملات مکرر به پایگاه‌های میزبان نیروهای ائتلاف» در عراق صورت گرفته است.

«اسرائیل کاتص» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز، یکشنبه شب از حمله ارتش آمریکا به مواضع الحشد الشعبی عراق استقبال کرد و آن را اقدامی در تقابل با ایران توصیف و تهدید کرد:«اگر ایرانی‌ها در فهم ماهیت و قدرت ایالات متحده خطا کنند، ضرباتی خواهند خورد که هرگز نظیر آن را نخورده‌اند.»(جزئیات بیشتر)

مدیر اداره عملیات سازمان الحشد الشعبی امروز درباره شمار قربانیان این تجاوز آمریکا گفت: «آمار تجاوز ظالمانه به دو مقر تیپ ۴۵ و ۴۶ به ۲۵ شهید افزایش یافت و ۵۱ نفر نیز مجروح شدند».

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.