۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
کد خبر: 685585

شب گذشته فهرست فیلم‌های راه‌یافته به بخش «نگاه نو» منتشر شد و براین اساس ده فیلم به این بخش از جشنواره راه پیدا کردند.

با فیلم‌های «نگاه نو» فجر ۳۸ بیشتر آشنا شوید

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، شب گذشته نهم دی ماه، هیأت انتخات سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر فهرست فیلم‌های راه‌یافته به بخش «نگاه نو» این رویداد را منتشر کرد.

محمد احسانی، محمود اربابی، همایون اسعدیان، یلدا جبلی، رضا درستکار، سید محمود رضوی و حسین کرمی اعضای هیأت انتخاب بخش فیلم‌های سینمایی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر  هستند و براین اساس فیلم های «آن شب» (کارگردان: کورش آهاری، تهیه‌کننده: محمد درمنش)، « بی‌صدا حلزون» (کارگردان: بهرنگ دزفولی‌زاده، تهیه‌کننده: مرتضی شایسته)، «پدران» (کارگردان: سالم صلواتی، تهیه‌کننده: شهرام مسلخی)،  «پوست» (کارگردان: بهمن ارک و بهرام ارک، تهیه‌کننده: محمدرضا مصباح)، «دشمنان» (کارگردان: علی درخشنده، تهیه‌کننده: مجید برزگر)، «روز صفر» (کارگردان: سعید ملکان، تهیه‌کننده: سعید ملکان)، «ریست» (کارگردان: محمدرضا لطفی، تهیه‌کننده: سیدامیر سیدزاده)، «شنای پروانه» (کارگردان: محمد کارت، تهیه‌کننده: رسول صدرعاملی)، «کشتارگاه» (کارگردان: عباس امینی، تهیه‌کننده: جواد نوروزبیگی)، «لباس شخصی» (امیرعباس ربیعی، تهیه‌کننده: حبیب والی‌نژاد) به این دوره از جشنواره راه پیدا کردند.

در این گزارش با فیلم اولی های فجر سی و هشتم آشنا می شوید.

حضور شهاب حسینی در «آن شب»

فیلم سینمایی «آن شب» نخستین فیلم بلند کوروش آهاری است که فیلمنامه آن توسط آهاری و میلاد جرموز نوشته شده است، این فیلم درباره یک زوج ایرانی در آمریکاست که در یک هتل محبوس شده اند؛ در حالی که نیروهای بیگانه ای آن ها را وادار می کنند که با رازهایی که از هم پنهان کرده اند روبه رو شوند.

‏‎«شب» فیلمی از کمپانی ماموت پیکچرز است که با همکاری کمپانی سون اسکای اینترتینمنت ساخته شده است. محمد درمنش نیز تهیه کننده ایرانی این فیلم است.

روایت یک تصمیم گیری در «بی‌صدا حلزون»

فیلم سینمایی «بی‌صدا حلزون» به کارگردانی بهرنگ دزفولی زاده، نویسندگی محمد رهگذر و تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته محصول سال ۱۳۹۸ است. این فیلم داستان زنی را روایت می کند که بین احساس و منطقش در حال تصمیم‌گیری است.

هانیه توسلی، مهران احمدی، پدرام شریفی و محسن کیایی با حضور علیرضا جلالی‌تبار، بهنوش بختیاری، الهه حسینی و بیژن بافکار بازیگران «بی‌صدا حلزون» هستند.

سایر عوامل این فیلم عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: محمدرضا جهان‌پناه، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: ایمان غیرتمند، مدیر صدابرداری: مهدی ابراهیم‌زاده، صدابرداران: حمید محمودی و سهیل متولی، صداگذار: حسین ابوالصدق، طراح گریم: سودابه خسروی، طراح صحنه و لباس: افسانه صمدزاده، تدوین: سپیده عبدالوهاب، مربیان زبان اشاره: امیر تهرانی و حوریه مقدسی، مدیرتولید: مجتبی متولی، تهیه‌کننده: مرتضی شایسته، پخش از هدایت فیلم.

تقابل نسل‌ها در «پدران»

«پدران» نخستین فیلم سینمایی سالم صلواتی است و محمدرضا گوهری به عنوان نویسنده و شهرام مسلخی به عنوان تهیه کننده در «پدران» همکاری دارند.

در این فیلم که علیرضا ثانی‌فر نقش اصلی را بر عهده دارد، هدایت هاشمی و گلاره عباسی نیز حضور دارند. در خلاصه داستان این اثر آمده است: رویارویی ۲ نسل می‌تواند حادثه بیافریند در «پدران» حادثه‌ای ۲ نسل را رو در روی یکدیگر قرار می‌دهد.

سایر عوامل تولید عبارتند از؛ مدیر فیلمبرداری: مرتضی پورصمدی مدیرصدابرداری: هادی معنوی‌پور، مدیر برنامه‌ریزی و دستیار اول کارگردان: جواد گنجی، گروه فیلمبرداری: سیدمحمد حسینی و مهدی شاه‌بیگی. سالم صلواتی با فیلم «زمستان آخر» به شهرتی بین‌المللی رسید و این فیلم جوایز متعددی در جشنواره‌های بین‌المللی از جمله جشنواره فیلم بیروت، زردآلوی طلایی ارمنستان، بغداد و ... را از آن خود کرد.

«پوست»، نخستین فیلم ترکی سینمای ایران

«پوست» به کارگردانی بهمن ارک و بهرام ارک و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح است. این فیلم محصول سال ۹۷ است و نخستین فیلم ترکی سینمای ایران است که به صورت حرفه‌ای تولید و اکران می‌شود.

موضوع این فیلم عشق، جادو و خرافه پرستی است و دربارهٔ خانواده ای است که شامل یک مادر و پسر هستند و زندگی آن‌ها به دلیلی دچار مشکل می‌شود. فیلم‌برداری این فیلم، در روستای باویل شهرستان اسکو انجام شده است.  با توجه به زبان فیلم پیش بینی می شود این اثر غیر از داخل کشور با استقبال سایر کشورهای ترک زبان نیز مواجه شود.

روایت داستانی درام در «دشمنان»

فیلم سینمایی «دشمنان» به کارگردانی علی درخشنده، تهیه‌کنندگی مجید برزگر و نویسندگی بردیا یادگاری تولید شده است. علی درخشنده پیش از این به عنوان دستیار کارگردان و برنامه‌ریز فعالیت داشته و فیلم‌های کوتاهی همچون «آماس»، «محاق»، «به‌همین سادگی»  «صبور باش» و ... را در کارنامه خود دارد.

رویا افشار، ندا جبرئیلی، مسعود دلخواه، قربان نجفی، علی بی‌غم، سینوهه دانشمند، توران یاقوتی و سعید آرمند از بازیگران این فیلم سینمایی هستند. در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: «آدم فکر می‌کنه هر چی سن­ و سالش بالاتر میره قوی ­تر میشه اما نه، ما هر روز حساس‌تر می‌شیم؛ حتی بیشتر از وقتی که جوان بودیم تنهایی و غم و شادمانی رو حس می‌کنیم با یه فرق کوچیک، می‌دونی که منظورم چیه؟ و هر دو سکوت کردند.

این‌بار سعید ملکان پشت دوربین «روز صفر»

فیلم سینمایی «روز صفر» به کارگردانی سعید ملکان از دیگر آثار حاضر در لیست فیلم اولی های فجر سی و هشتم است. فیلمنامه را سعید ملکان و بهرام توکلی به صورت مشترک به نگارش درآوردند و علی قاضی مدیریت فیلمبرداری فیلم را برعهده داشته است.

«روز صفر» روایتی متفاوت از یک اتفاق ملتهب معاصر است طی دو ماه در ایران و چند کشور خارجی جلوی دوربین رفت. امیر جدیدی و ساعد سهیلی دو نقش اصلی این فیلم هستند و در کنار آنها چند بازیگر سرشناس خارجی و ده‌ها بازیگر تئاتر در این فیلم هنرنمایی می‌کنند.

از زمان آغاز پیش‌تولید «روزصفر» موضوع و داستان این فیلم کنجکاوی‌های زیادی را بین اهالی رسانه ایجاد کرده و خلاصه داستان‌ها و اخبار غیر رسمی زیادی درباره این فیلم منتشر شده که هیچکدام مورد تایید سازندگان «روزصفر» نیست.

چشم‌هایی نگران در «ریست»

فیلم سینمایی «ریست» به کارگردانی محمدرضا لطفی و تهیه‌کنندگی سیدامیر سیدزاده از دیگر فیلم هایی است که در جشنواره امسال به نمایش درخواهد آمد. رضا بهبودی، سودابه بیضایی، محمد صدیقی مهر، پریسا محمدی، حامد رحیمی نصر و رقیه افشین پور بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: احساس می‌کنم دیوونه شدم…یه جورایی به تمام دوربین‌های مداربسته که دارن آدم رو کنترل می کنن حساسیت پیدا کردم … اونقدر توی این ماجرا غرق شدم که احساس می‌کنم پشت همه این دوربینا یه نفره … یه نفر که چهار چشمی داره منو نگاه می کنه!

عوامل «ریست» عبارتند از نویسنده و کارگردان: محمدرضا لطفی، تهیه‌کننده: سیدامیر سیدزاده، مدیر فیلمبرداری: مجید گرجیان، طراح صحنه و لباس: افسانه صرفه جو، طراح گریم: پدرام زرگر، صدابردار: علی گراکویی، تدوین: بابک قائم، مدیر تولید: محمد سیدزاده، جانشین تولید: حامد آزادی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: مرجان بقایی، گرافیست: علی قدیمی، عکاس: رامونا میریان و مشاور رسانه‌ای و مدیر روابط عمومی: میثم محمدی.

«شنای پروانه» طوفان به پا می‌کند

فیلم سینمایی «شنای پروانه» نخستین فیلم سینمایی محمد کارت به تهیه‌کنندگی رسول صدرعاملی و سرمایه‌گذاری محمدصادق رنجکشان است.

 

در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون جواد عزتی، طناز طباطبایی، امیر آقایی، پانته‌آ بهرام، علی شادمان، نیره فراهانی، مهدی حسینی‌نیا، ایمان صفا، مه‌لقا باقری، نادر شهسواری و با معرفی آبان عسکری به ایفای نقش می‌پردازند.

فیلمنامه این فیلم که مضمونی اجتماعی دارد، توسط محمد کارت، حسین دوماری و پدرام پورامیری نوشته شده و در خلاصه داستان آن آمده است: در جنوب شهر، شنای پروانه طوفان به پا می‌کند. محمد کارت پیش از این فیلم‌های مستند سینمایی و کوتاه داستانی چون «خون‌مردگی»، «بختک»، «معلق» «آوانتاژ»، «بچه‌خور» را ساخته است.

یک جنایت هولناک در «کشتارگاه»

فیلم سینمایی «کشتارگاه» به کارگردانی عباس امینی است. فیلمنامه این اثر  توسط وی و حسین فرخ زاده به نگارش درآمده و جواد نوروزبیگی به عنوان تهیه کننده وعلی طلوعی به عنوان سرمایه گذار و جانشین تهیه کننده و سعید صفرپور به عنوان مجری طرح در کنار عباس امینی قرار گرفتند.

در خلاصه داستان «کشتارگاه» آمده است: امیر چند ماهی است که از فرانسه دیپورت شده است، او بخاطر پدرش شریک یک جنایت هولناک می‌شود...
رفیق: اینجا صلیب سرخی‌ها بهت میگن چیتا
امیر: چی؟
رفیق: چیتا ... یوزپلنگ

مانی حقیقی، امیرحسین فتحی و باران کوثری با حضور حسن پورشیرازی نقش‌های اصلی این فیلم را ایفا می‌کنند که مقابل دوربین احسان رفیعی جم رفته اند.

عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از: کارگردان: عباس امینی، نویسنده: عباس امینی، حسین فرخ زاده، تهیه کننده: جواد نوروز بیگی، سرمایه گذار و جانشین تهیه کننده: علی طلوعی، مجری طرح: سعید صفرپور، دستیار یک کارگردان: پانته آ حسینی، مدیر برنامه ریزی: یوسف روحانی، مدیر تولید: هادی علیمحمدی، طراح صحنه و لباس: آتوسا قلمفرسایی، مدیر فیلمبرداری: احسان رفیعی جم.

روایت «لباس شخصی» در ژانر تاریخی ـ سیاسی

فیلم «لباس شخصی» به کارگردانی امیرعباس ربیعی جدیدترین فیلم این کارگردان و محصول مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه‌ای اوج، به تهیه کنندگی حبیب والی نژاد است.

این فیلم که اثری تاریخی سیاسی است، به اتفاقات دهه شصت و فعالیت پیچیده حزب توده در ایران می‌پردازد. در خلاصه داستان لباس شخصی آمده است: بهترین حربه برای ضربه، دوستی است. چون پیچیدگی در سادگی اوست. به لباس شخصی‌ها بیشتر شک کن!

مهدی نصرتی، توماج دانش بهزادی، مجید پتکی، میلاد افواج، عماد درویشی، مهیار شاپوری، احمد لشینی، شهاب بهرامی، روزبه رئوفی، کیوان محمود نژاد، نجلا نظریان و ماه‌منیر بیطاری بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

سایر عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: هاشم مرادی، مدیر صدابرداری: امیر عاشق حسینی، مدیر برنامه‌ریزی: بهمن حسینی، تدوین: مهدی سعدی، مدیر تولید: منصور غضنفری، دستیار اول کارگردان: مهدی سلیمانی،منشی صحنه: سارا عبداللهی، طراح صحنه و لباس: محمدرضا شجاعی، طراح چهره‌پردازی: محسن دارسنج، جلوه‌های ویژه بصری: جواد مطوری، جلوه‌های ویژه میدانی: ایمان کرمیان، عکاس: معین باقری، بدلکار: کیوان رضایی دستیار تولید: افشین رئوفی، مدیر تدارکات: بهرام دانایی، مشاور رسانه‌ای: مصطفی بیات.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.