۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
کد خبر: 686257

رهبر حزب مخالف دولت انگلیس از لندن خواست با برگزاری نشستی توجیهی، درباره موضع خود در خصوص ترور سردار شهید سپاه قدس توضیح دهد.

کوربین از دولت انگلیس پاسخ خواست

قدس آنلاین:  در پی جنایت آمریکا در ترور قاسم سلیمانی، سردار شهید سپاه قدس، جرمی کوربین، رهبر حزب محافظه‌کار انگلیس، از دولت این کشور خواست به سوالات او درباره این موضوع پاسخ دهد.

او در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت من در نامه‌ای به بوریس جانسون برگزاری جلسه فوری و محرمانه پرسش و پاسخ را پس از ترور قاسم سلیمانی از سوی آمریکا درخواست کردم.

در نامه کوربین آمده است: سوالاتی مطرح است که من معتقدم باید به آن‌ها پاسخ داده شود:
۱. آیا دولت انگلیس پیشتر از تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای آغاز این حمله خبر داشت؟
۲. اگر دولت انگلیس در جریان این اقدام قبل از وقوع آن قرار گرفته بود، چه توصیه‌ای به دولت آمریکا در ارتباط با نگرش یا نگرانی انگلیس درباره این اقدام پیشنهادی ارائه کرده است؟
۳. متعاقب این حمله، چه ارتباطاتی با دولت آمریکا صورت گرفته و به ویژه آیا نخست وزیر مستقیما با رئیس جمهور آمریکا درباره این حمله و پیامدهای احتمالی اش صحبت کرده است؟
۴. آیا دولت انگلیس در تماس‌های خود با آمریکا، مخالفتش را با این اقدام مطرح و خویشتن داری آمریکا و تنش‌زدایی بین ایران و آمریکا را درخواست کرده است.
۵. دولت انگلیس چه تعاملی با دبیرکل سازمان ملل متحد درباره پیامدهای این حمله برای صلح و امنیت داشته است؟
۶. با توجه به خطرات کنونی واکنش نظامی ایران به حمله آمریکا، دولت انگلیس چه اقداماتی را برای تضمین امنیت اتباع انگلیس در منطقه و فرای آن صورت داده و چه اقدامی برای حفاظت از اماکن راهبردی انگلیس و کشتیرانی این کشور صورت داده است؟
۷. چه ارزیابی از افزایش بالقوه «خطر حمله تروریستی» در داخل انگلیس در نتیجه این ترور وجود دارد و دولت چه اقدامی را برای مقابله با هر خطر فزاینده‌ای صورت داده است؟
باتوجه به ماهیت جدی این مسائل پیش روی کشورمان و در واقع جهان به عنوان پیامد حمله آمریکا، من از پاسخ فوری به این درخواست استقبال می‌کنم و آماده شرکت در نشست توجیهی به محض مشخص شدن زمان آن هستم.
جرمی کوربین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.