مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: طرح مطالعاتی جداسازی آب آشامیدنی از آب بهداشتی در محدوده خیابان های اطراف حرم مطهر رضوی به دلیل عدم تعیین استاندارد لازم برای اجرای این کار از سوی وزارت نیرو و بهداشت ، بلاتکلیف و معطل مانده است.

بلاتکلیفی طرح جداسازی آب آشامیدنی از آب بهداشتی  در محدوده حرم مطهر رضوی

حسین اسماعیلیان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: طی چند روز اخیر موردی مبنی بر طعم وبوی بد آب در مشهد گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه در فصل زمستان مصرف آب کاهش پیدا می کند و آب توزیع شده در بهترین کیفیت خود قرار دارد، تصریح کرد: تمام آبی که در حال حاضر در شهر مشهد توزیع می شود از استاندارد حد مجاز و لازم برخوردار است و دانشگاه علوم پزشکی بر این موضوع نظارت کامل و جامع را دارد  اما اینکه کیفیت آب در مناطق شهر مشهد تفاوت داشته باشد را نمی توان انکار کرد .

اسماعیلیان افزود: پروژه ای  با عنوان نبی اکرم (ص) به منظور بهبود و یکسان سازی کیفیت آب در سطح شهر مشهد در حال اجرا است. در این طرح  آب چاه هایی که در داخل محدوده شهر مشهد که در حال حاضر به صورت مستقیم پس از تصفیه به شبکه وصل هستند از طریق خطوط جمع آوری در داخل شهر که ایجاد خواهند شد به مخازن انتقال داده شده و با اختلاط  همه آب های شهر مشهد ، کیفیت آب در مناطق مختلف شهر تقریبا یکسان خواهد شد.

وی تصریح کرد:تاکنون ۵۲درصد این طرح انجام شده است  و برای تکمیل نیاز به ۱۲۰میلیارد تومان اعتبار دارد و انتظار می رود بخش قابل توجهی از این پروژه در سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید که این پروژه کمک زیادی به بهبود نسبی کیفیت آب در همه مناطق سطح شهر خواهد کرد. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در مورد  طرح جداسازی آب آشامیدنی  از آب بهداشتی  که گامی موثربرای گذر از شرایط بحرانی آب در کلانشهر مشهد  است و از سال 1388 با رویکرد تخصیص بهینه منابع آب به مصارف مربوطه در دستور کار قرار گرفته است نیز  افزود:  به صورت نمونه  در مورد جداسازی آب آشامیدنی از آب بهداشتی  در محدوده خیابان های اطراف حرم مطهر رضوی که قابلیت اجرا را از همه لحاظ دارد طرح مطالعاتی در حال اجرا است اما به دلیل اینکه  استاندارد لازم برای اجرای این کار در ایران تعیین نشده است تاکنون بلاتکلیف و معطل مانده است.

وی ادامه داد: تعیین استاندارد لازم برای این موضوع بین وزارت نیرو و وزارت بهداشت و درمان چند سال است که در حال بررسی می باشد و از اختیارات شهر مشهد خارج است  در حالی که اجرای این طرح باعث کاهش هزینه ها و کمک به مواردی نظیر بحران آب می کند .

اسماعیلیان افزود: نسبت به کیفیت آب که با سلامت مردم در ارتباط است بسیار حساس هستیم، از این رو مردم مشهد و زائران امام رضا(ع) هرگونه انتقاد و گزارش خود رادر باره موضوعات مرتبط با آب و فاضلاب با شماره ۱۲۲در جریان قرار دهند تا در سریعترین زمان ممکن به آنها رسیدگی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.