رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا ضمن مشخص کردن تاریخ جدیدی برای حضور وزیر امور خارجه این کشور در یک جلسه استماع درباره سیاست‌های دولت این کشور در برابر ایران بر ضرورت حضور او تاکید کرد.

اگر لازم باشد برای حضور پمپئو و توضیحاتش درباره ایران ، احضاریه صادر می‌کنیم

قدس آنلاین: کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در دو پیام توییتری درباره ضرورت حضور مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در این مجلس برای ارائه توضیحاتی در زمینه سیاست دولت آمریکا درباره ایران، نوشت: الیوت انگل، رئیس کمیته روابط خارجی یک تاریخ جدید را برای شنیدن اظهارات وزیر خارجه پمپئو درباره سیاست دونالد ترامپ راجع به ایران، عراق و اعمال زور در منطقه، معین کرده است. این جلسه استماع، در تاریخ چهارشنبه ۲۹ ژانویه برگزار خواهد شد.

صفحه توییتر این کمیته مجلس نمایندگان آمریکا همچنین در پیام دومش در این زمینه مطرح کرد: مایک پمپئو از شرکت کردن در جلسه استماع این هفته سرباز زد و الیوت انگل به وضوح گفت که اگر لازم باشد یک احضاریه صادر خواهد کرد.

الیوت انگل در این باره گفت: من اظهارات شما را حائز اهمیت بسیاری می‌دانم و آماده‌ام تمامی ابزارهای قانونی را برای اطمینان حاصل کردن از حضور شما به کار ببندم.

بر اساس این گزارش، دولت ترامپ که از ابتدای روی کار آمدن رویکردی قهری در برابر ایران در پیش گرفته است، اخیرا با به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی در خاک عراق و دامن زدن به تنش‌های موجود در روابط تهران-واشنگتن، با انتقادهای داخلی بسیاری مواجه شده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.