رییس اتحادیه صنف رستوران، چلوکباب، آشپزخانه، کباب و حلیم مشهد گفت: ۲۰ واحد رستوران غیرمجاز در کلانشهر مشهد شناسایی شد.

شناسایی ۲۰ رستوران غیرمجاز در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، حسن امیریان افزود: طبق ماده ۱۲ قانون نظام صنفی مسوولان هر واحد رستورانی در گام نخست فعالیت خود باید استعلامات لازم را اخذ و آموزشهای لازم را فرا بگیرند که این واحدهای غیر مجاز این کار را نکرده‌اند یعنی به صورت غیرمجاز و بدون اخذ مجوز اقدام به فعالیت و ارائه خدمات به مردم کرده‌اند.

وی اضافه کرد: تمامی این واحدهای غیر مجاز در مناطق حاشیه شهر مشهد مستقر هستند و فعالیت دارند که در هماهنگی با نهادهای متولی عملیات مهر و موم آنها انجام می‌گیرد.

رییس اتحادیه صنف رستوران، چلوکباب، آشپزخانه، کباب و حلیم مشهد گفت: در هر منطقه شهری مشهد ۱۰ بازرس اتحادیه فعالیت دارند و از زمان آغاز فعالیت تا شناسایی و انجام مهر و موم هر واحد غیرمجاز حداکثر یک ماه فاصله است.

امیریان افزود: با توجه به اینکه فعالیت واحدهای رستورانی به دلیل عرضه غذا و اهمیت رعایت مسایل بهداشتی و سلامتی در آن از حساسیت بالایی برخوردار است بنابر این رصد و کنترل فعالیت واحدها در این بخش با توجه فوق‌العاده ای انجام می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۸۵۰ واحد رستورانی مجاز در کلانشهر مشهد که زیر پوشش این اتحادیه هستند ادامه داد: علاوه بر این، ۲۵۰ واحد دیگر که تمامی مراحل فعالیت خود را طی کرده‌ و استعلامات را هم گرفته‌اند  هم اکنون معطل دریافت مجوز بهداشت و پارکینگ هستند.

او اضافه کرد: به طور میانگین هر یک از ۸۵۰ واحد دارای پروانه فعالیت زیر پوشش اتحادیه روزانه ۱۰۰ مشتری دارند که رقم خوب و قابل قبولی محسوب می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.