برای یکی از کارمندان اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی که به واسطه پست سازمانی‌اش و با روش‌های مختلفی به بیت‌المال خیانت کرده و ۶میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال را تبدیل به مال‌البیت کرده بود، کیفرخواست محکومیت صادر شد.

اختلاس ۶ میلیارد ریالی کارمند اداره‌کل ورزش و جوانان استان

عقیل رحمانی/

برای یکی از کارمندان اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی که به واسطه پست سازمانی‌اش و با روش‌های مختلفی به بیت‌المال خیانت کرده و ۶میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال را تبدیل به مال‌البیت کرده بود، کیفرخواست محکومیت صادر شد.

پول اجاره اماکن ورزشی در جیب اختلاسگر

چند ماه پیش از سوی سازمان بازرسی کل خراسان‌رضوی مستنداتی مبنی بر اینکه یکی از کارمندان اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی با توجه به دسترسی و سمتی که داشت به صورت کاملاً حرفه‌ای اقدام به تصاحب اموال عمومی به نفع خود کرده است، به شعبه ۲۰۹ دادسرای ناحیه ۲ مشهد ارجاع و براساس اهمیت ماجرا موضوع به صورت ویژه‌ای توسط مقام قضایی مورد رسیدگی قرار گرفت.

در ادامه مقام قضایی از سازمان اطلاعات سپاه خراسان‌رضوی خواست به عمق تخلفات صورت گرفته از سوی متهم نفوذ کرده و تمامی زوایای دست درازی کارمند متخلف که در واحد حسابداری مشغول به فعالیت بود را مو به مو شناسایی و مستندات آن را هم به دستگاه قضایی ارائه دهند.

وقتی تیم‌های زبده سازمان اطلاعات سپاه خراسان‌رضوی رسیدگی به ماجرا را در دستور کار خود قرار دادند و چند روزی روی آن متمرکز شدند، هرچه سرنخ‌های تخلف را دنبال می‌کردند گستردگی جرایم صورت گرفته از سوی متهم بیشتر روشن و ادله جرم در اختیار آن‌ها قرار می‌گرفت. این سلسله اقدامات موجب شد  معلوم شود فرد مذکور که مأمور نقد کردن برخی چک‌ها و مطالبات آن اداره‌کل بود، تمامی تخلفات خود را در حین نقد کردن وجوه اجاره‌بهای اماکن ورزشی کلید می‌زده است.

از سوی دیگر واکاوی یکی از موارد نمایان کرد کارمند خیانتکار پس از آنکه پی می‌برد حساب بانکی یکی از مستأجران آن اداره‌کل خالی است و چک ارائه شده پاس نمی‌شود، به صورت حضوری به فرد بدهکار مراجعه و اجاره عقب افتاده مکان ورزشی را به صورت نقد دریافت و به جای آنکه امانتدار بیت‌المال باشد، وجوه نقد را تصاحب و به حسابش واریز می‌کند.

پیگیری ماجرا همچنان ادامه داشت تا معلوم شد این سلسله اقدامات در طول مدت دو سال رقم خورده و کارمند خیانتکار اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی در چندین مورد انجام اعمال مجرمانه مذکور، چندین میلیارد ریال را تصاحب کرده است و این‌گونه بود که متهم با دستور قضایی بازداشت شد.

در این میان مسئولان اداره‌کل ورزش و جوانان استان هم پس از آنکه در جریان واقعه قرار گرفتند، گزارشی را به دستگاه قضایی ارسال کردند.

مجرم بیش از ۲میلیارد ریال را پس داد!

فرایند قضایی این پرونده هم چند ماهی طول کشید تا تمامی اسناد و ادله جرم جمع‌بندی شود، پس از آن هم متهم چندین‌بار در شعبه ۲۰۹ دادسرا مورد بازجویی قرار گرفت و در نهایت وقتی در مقابل ادله غیرقابل انکار قرار گرفت، به اعمال مجرمانه خود اعتراف کرد و حتی در یکی از جلسات بازپرسی حاضر شد  ۲میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال از وجوه بالا کشیده را پس بدهد که این اقدام هم صورت گرفت.

حال پس از طی شدن مراحل بازپرسی، قرار کیفرخواست متهم تحت عنوان اختلاس ۶میلیارد و ۱۴۰میلیون ریالی از طریق تصاحب وجوه چک‌های دریافتی از مستأجران اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی صادر و پرونده برای طی شدن دیگر مراحل موردنیاز به دادگاه کیفری مشهد ارسال شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.