غلامرضا بکتاش توانست با اثر «مگر لب زیپ دارد» در بخش «شعر کودک و نوجوان» چهاردهمین دوره جشنواره شعر فجر به همراه فاطمه سالاروند با اثر «دل تو برد شرط را» شایسته تقدیر شود.

 همدلی شاعران زیرسایه جشنواره شعر فجر محقق می‌شود

قدس آنلاین: این شاعر در گفت‌وگو با ما درباره کیفیت جشنواره امسال گفت: من در برخی از دوره‌های قبل به عنوان داور در جشنواره بوده‌ام، اما در اختتامیه‌ها حضور نداشتم، ولی به نظرم نقطه عطف جشنواره امسال برگزاری اختتامیه در استان سیستان‌وبلوچستان و شهر زاهدان بود که نشان از همراهی و همدلی جشنواره با سیل‌زدگان این استان بود. درباره کیفیت شعرها هم وقتی می‌توانم نظر بدهم که همه شعرها را خوانده باشم.

بکتاش با بیان اینکه جشنواره شعرفجر با رعایت اصولی می‌تواند بر جریان شعر کشور مؤثر باشد، معتقد است: جریان شعرفجر جریانی است که شاعران خلاق و مبدع آن را به وجود آورده و بقای آن را تضمین می‌کنند و به آن ارزش می‌دهند. این جشنواره را شاعرانی تعالی می‌بخشند که مطالعه و تلاش می‌کنند خوب بسرایند و این می‌تواند الگویی برای شاعرانی باشد که قدم در راه شعر و وادی ادبیات گذاشته‌اند.

وی توضیح داد: اگر دبیرخانه جشنواره در طول سال فعالیت‌هایی ذیل عنوان این جشنواره داشته باشد حتماً می‌تواند به نتایج بهتری برسد. حمایت جشنواره از شاعران جوان حرکتی روبه رشد برای اعتلای ادبیات و فرهنگ است که در دوره‌های مختلف شاهد آن بوده‌ایم.

شاعر «در دلم دریا بریز» در پاسخ به این پرسش که تقدیر شدن در جشنواره شعر فجر چه تأثیری در ادامه مسیر شاعری او خواهد داشت، گفت: انسان به حکم انسان‌بودن دوست دارد دیده شود، اما شاعری که در جشنواره دیده می‌شود نباید با این تقدیرها فکر کند که بهترین شاعر کشور است. شاعر موفق شاعری است که بی‌چشمداشت می‌سراید و چشمداشت به جوایز موجب می‌شود به بیماری «سفارشی‌نویسی» مبتلا شود. من خوشحالم که نتیجه زحماتم دیده شد، اما این تمام هدف من نیست. باید خواند، سرود و توقف نکرد.

بکتاش با بیان اینکه جشنواره شعر باید از همه ظرفیت‌ها در اتحاد و همدلی شاعران استفاده کند، توصیه‌ای به بانیان و برگزارکنندگان جشنواره کرد. وی گفت: هر جشنواره و هر حرکتی قابل نقدکردن است، اما باید گرایش‌های مختلف شعری دست به دست هم بدهند و جشنواره را کمک کنند تا حاصل جشنواره رشد و تعالی شعر باشد. جشنواره شعر فجر می‌تواند جاده‌ای برای رسیدن به تفاهم، همدلی و همراهی شاعران باشد. می‌تواند فرصتی برای ایده‌های ناب و تجربه‌های تازه باشد. جوان‌ترها کنار پیشکسوت‌ها شاگردی کنند و بیاموزند و همه این‌ها می‌تواند زیر چتر شعرفجر اتفاق بیفتد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.