رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: فعالیت‌های آموزشی این دانشگاه به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تا پایان سال جاری به صورت مجازی برگزار می‌شود.

کلاس‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به صورت مجازی برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین،  سعیدرضا قنبری‌زاده افزود: کلاس‌های کارآموزی و دروس عملی نیز در آینده و پیش از پایان سال تحصیلی به صورت جبرانی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: کارگاه‌های آموزشی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در اماکن عمومی و مساجد توسط کارشناسان اداره سلامت محیط و کار و اداره پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه برگزار شده و در این راستا نحوه پیشگیری و گندزدایی به اقشار مختلف مردم از جمله کارکنان و مسوولان نهادهای مختلف آموزش داده شده است.

وی گفت: با هدف کنترل این ویروس به مسوولان دستگاه‌های اجرایی و مدیران دانشگاه‌ها در ارتباط با نحوه نظارت بر خوابگاه‌ها، سالن های غذاخوری و بوفه‌های مستقر در دانشگاه‌ها توصیه‌های لازم ارائه شده و به رانندگان اتحادیه تاکسیرانی، سرویس های مدارس و شرکت های تعاونی حمل و نقل بین شهری، آموزش‌های لازم داده شده است.

قنبری زاده، تب خفیف، سرفه‌های خشک به مدت هفت تا ۱۰ روز، تنگی نفس و مشکلات ریوی ناگهانی را  از نشانه‌های این بیماری اعلام کرد.
دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با زیرپوشش داشتن شهرستان‌های  تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت این سه شهرستان در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می‌دهد.  

این دانشگاه دارای ۵۹ عضو هیات علمی و ۶۱۹ دانشجو است که ۶ نفر آنها خارجی هستند.
دانشجویان این دانشگاه در ۱۰ رشته مامایی، اتاق عمل، هوشبری، پرستاری، فناوری اطلاعات سلامت، علوم آزمایشگاهی، بهداشت محیط، بهداشت عمومی، فوریت پزشکی، تکنسین سلامت دهان و دندان و در مقاطع کاردانی و کارشناسی تحصیل می‌کنند.
منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.