به دنبال کشته شدن جمعی از نظامیان متجاوز ارتش ترکیه در خاک سوریه، تهدیدهای لفظی ترکیه، بر ضد روسیه و سوریه منظقه را در آستانه بحران بزرگ دیگری قرار داده است.

شعله های جنگی جدید در منطقه زبانه می کشد

قدس آنلاین: دیده بان حقوق بشر سوریه پنجشنبه اعلام کرد که دستکم ۳۴ نظامی ترکیه در حمله هوایی در حومه ادلب کشته شدند.

کاروان نیروهای نظامی ترکیه در منطقه جبل الزوایه واقع در حومه ادلب هدف حمله هوایی قرار گرفته است.

رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در پی کشته و زخمی شدن ده ها نظامی این کشور نشست امنیتی اضطراری برای ارزیابی اوضاع در ادلب برگزار کرد.

یک مقام بلندپایه ترکیه پنجشنبه شب به خبرگزاری رویترز گفت که آنکارا تصمیم گرفته است مرزهایش را به روی آوارگان سوری برای رفتن به اروپا باز بگذارد.

به گزارش خبرگزاری رویترر، این مقام بلندپایه ترکیه که نامش ذکر نشده، افزود: ترکیه تصمیم گرفته است تا از رفتن آوارگان سوری به اروپا، چه زمینی و چه دریایی جلوگیری نکند.

این مقام ترکیه اظهار کرد: دستورات لازم در این خصوص به نیروهای پلیس، گارد ساحلی و نیروهای مرزبانی مبنی بر عدم ممانعت از آوارگان صادر شده است.

این در حالی است که 

ناوگان روسی مستقر در دریای سیاه روز جمعه از اعزام دو ناوشکن مجهز به موشک کروز به سواحل سوریه خبر داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی "روسیا الیوم" "الکسی رولف" نماینده نیروی دریایی روسیه در ناوگان دریای سیاه گفت: این دو ناوشکن از تنگه‌های ابی ترکیه عبور کرده و در حال حرکت به سوی دریای مدیترانه هستند.

استان ادلب در شمال غرب سوریه در هفته های اخیر شاهد درگیری های شدید بین نیروهای ارتش این کشور با تروریست های مورد حمایت برخی کشورهای خارجی به ویژه ترکیه برای آزادسازی آخرین پایگاه اصلی تروریست ها در سوریه است.

ادامه پیشروی‌های ارتش سوریه برای محاصره تروریست‌ها در آخرین پایگاه‌های خود در مناطق شمال غرب این کشور در استان‌های ادلب و حلب، تنش جدیدی را میان آنکارا و دمشق ایجاد کرده و ‌تنش‌های نظامی میان ۲ طرف را رقم زده است.

استان ادلب ۱۱ درصد از خاک سوریه را تشکیل می دهد و نیروهای سوری در ماه های اخیر بخش های زیادی از آن را آزاد کرده اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.