مدیرکل سیاسی وزارت خارجه هند در دیدار سفیر ایران ناخرسندی خود را نسبت به مواضع اتخاذ شده از سوی مقامات ایرانی در خصوص حوادث اخیر دهلی‌نو به وی اعلام کردند.

در دیدار سفیر ایران در دهلی‌نو با مدیرکل سیاسی وزارت خارجه هند چه گذشت

قدس آنلاین:  «علی چگنی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو امروز (سه‌شنبه) با حضور در محل وزارت خارجه هند با «دیپاک میتال» مدیرکل سیاسی این وزارتخانه دیدار کرد.

سفیر ایران در این دیدار ضمن تشریح آخرین وضعیت چگونگی مقابله دولت و همه ارگان‌های جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با ویروس کرونا، گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای کنترل، غربالگری و درمان مسافران ورودی و خروجی و نیز راه‌های کمک به بازگشت اتباع ایرانی و هندی که با قطع پروازها دچار مشکل شده‌اند، ارائه کرد.
طرف هندی ضمن اعلام مراتب همکاری برای کمک به بازگشت سریع و مطمئن اتباع دو طرف با لحاظ موارد بهداشتی، نسبت به مواضع اتخاذ شده از سوی مقامات جمهوری اسلامی ایران در خصوص حوادث اخیر دهلی، مراتب ناخشنودی مقامات متبوع خود را اعلام و خواهان اعلام سریع این موضع به دولت ایران شد.
سفیر ایران با یادآوری روابط دوستانه بین دو کشور، ضمن اشاره به سوابق خوب کشور هندوستان در دیدگاه مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که به همزیستی مسالمت آمیز و توام با صلح و تسامح به رغم تنوع قومی، دینی و مذهبی مشهور است، ابراز امیدواری کرد که با درایت دولت و مسئولان هند آرامش و دوستی بین همه شهروندان هندی در سایه قانون و تامین حقوق همگان برقرار شود.
 چگنی اطمینان داد که نظرات طرف هندی را به تهران منتقل خواهد کرد.

گفتنی است پیش از این رسانه‌های هندی از احضار سفیر ایران در دهلی‌نو به وزارت خارجه هند در پی توئیت شب گذشته محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران درباره خشونت‌های سازمان یافته علیه مسلمانان هند خبر داده بودند.  

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    0 0
    مردم مسلمان ایران انتظار ندارند دولت هند ناظر کشتار مسلمانان از سوی برخی از افراد از خدا بی خبر باشند.