سخنگوی نیروهای مسلح یمن از ده‌ها عملیات موشکی و پهپادی جدید علیه عمق عربستان سعودی خبر داد و رسما آزادسازی استان «الجوف» را اعلام کرد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن: استان جوف را کاملا آزاد کردیم / از مرحله دفاع به حمله رسیدیم

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (چهارشنبه) در کنفرانسی مطبوعاتی به بیان بخش‌های دیگری از دستاوردهای ارتش یمن در استان «الجوف» طی عملیات «فامکن منهم» پرداخت.

وی گفت: موفقیت این عملیات را اعلام می‌کنیم : به کمک خدا استان الجوف آزاد شد و موضع نظامی نیروهای ما تقویت شد.

وی ادامه داد: نیروهای دشمن در استان الجوف از یک منطقه نظامی کامل تحت عنوان منطقه ششم به علاوه شش تیپ و سه گردان از مزدوران سلفی و نیروهای پلیس تشکیل شده بود.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود، دشمن سعودی صدها نفر از مزدوران را به این نبرد فرستاد که بیشتر آنها از نجران، جازان، عسیر بودند؛ همچنین 250 حمله هوایی انجام دادند.

سریع تأکید کرد، قوای موشکی در این عملیات به کار گرفته شد که می‌توان به موشک‌های نکال، قاصم و بدر اشاره کرد.

یگان پهپادی نیز ۵۴ عملیات انجام داد که ۳۳ عدد از آنها علیه اهداف نظامی و اقتصادی سعودی بود. این عملیات‌ها خسارت‌های زیاد جانی و تجهیزاتی به دشمن وارد کرد زیرا تأسیسات حیاتی نفت و گاز هدف گرفته شد.

وی تأکید کرد: دشمن نخواهد توانست اکثر عملیات‌های پهپادی و پیامدهای مستقیم و غیرمستقیم آن را پنهان کند . در زمان مناسب جزئیات عملیاتی که عمق سعودی را هدف گرفت، افشا خواهیم کرد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد، پدافند هوایی موفق شد جلوی ده عملیات جنگنده‌های دشمن سعودی را بگیرد و علاوه بر آن یک جنگنده را ساقط کند. یگان‌های مهندسی و زرهی نیز در انجام تمام عملیات‌های محول شده موفق عمل کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.