۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۵
کد خبر: 701795

متحدان نیکولاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا و نزدیکان خوان گوایدو رهبر مخالفان این کشور در بحبوحه شیوع کرونا و افزایش فشارهای اقتصادی گفت‌وگوهای محرمانه‌ای را آغاز کردند.

گفت‌وگوی مخالفان و دولت در ونزوئلا

به گزارش قدس آنلاین منابع آگاه سه‌شنبه با اعلام این خبر به رویترز گفتند این گفت‌وگوها به دلیل نگرانی در مورد شیوع کرونا، ابر تورم، کمبود سوخت و متحدان مادورو درباره آینده سیاسی خود در صورت تغییر دولت آغاز شده است.

به نوشته رویترز، این گفت‌وگوها نشان می‌دهد که متحدان مادورو و گوایدو به این نتیجه رسیده‌اند که نمی‌توانند یکدیگر را شکست دهند.

یکی از افراد نزدیک به مخالفان دولت ونزوئلا گفت: ۲ جناح وجود دارد؛ جناح مادورو و کسانی که معتقدند که کرونا به رهبری گوایدو پایان خواهد داد و جناح دیگر که امیدوار است شیوع این ویروس موجب سقوط مادورو شود. اما من معتقدم که باید به دنبال راه‌حل باشیم.

هفت منبع آگاه که خود در این مذاکرات حضور دارند آغاز گفت‌وگوها را تایید کردند اما رویترز اعلام کرد که نتوانسته است در مورد زمان، محل و چگونگی آغاز این گفت‌وگوها و نظر مادورو و گوایدو درباره آن اطلاعاتی به دست آورد.

فعالان و گروه‌های حقوق بشری سراسر دنیا از جناح‌های معارض در ونزوئلا خواسته‌اند تا برای ایجاد زمینه ورود کمک‌ها و افزایش واردات بنزین به این کشور فعلا مصالحه کنند.

وزارت خارجه آمریکا ماه گذشته اعلام کرد اگر اعضای حزب حاکم سوسیالیست ونزوئلا دولت موقتی بدون حضور مادورو تشکیل دهند، واشنگتن تحریم‌ها را لغو خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.