با حضور یکی ازبهبود یافتگان بیماری کووید ۱۹ در مرکز اهدای پلاسما و اهدای پلاسمای خون خود، پروژه جمع آوری پلاسمای افراد بهبود یافته از کووید ۱۹ در خراسان رضوی آغاز شد.

آغاز طرح جمع‌آوری پلاسمای افراد بهبود یافته ازکرونا درخراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی، با تاکید مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در خصوص تلاش برای ذخیره سازی پلاسما با هدف تأمین نیازهای درمانی پیش بینی شده و همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس، با حضور یکی از بهبود یافتگان بیماری کووید ۱۹ در مرکز اهدای پلاسما و اهدای پلاسمای خون خود، پروژه جمع آوری پلاسمای افراد بهبود یافته از کووید ۱۹ در خراسان رضوی آغاز شد.

مجید عبداللهی، مدیرکل انتقال خون استان ضمن اعلام این خبر گفت: مخاطبین این پروژه افرادی هستند که حداقل یک ماه از بهبودی کامل آنان سپری شده باشد.

وی با اشاره به تلاش متخصصان و پزشکان در جهت بهبود بیماران، گفت: تلاش مضاعفی برای درمان بیماران کرونایی صورت گرفته که اقدام اخیر در دریافت پلاسمای خون بیماران بهبود یافته و اهدای آن به مبتلایان به منظور تقویت سیستم ایمنی که شیوه جدیدی در این زمینه می‌باشد، اقدام قابل توجهی است که تا دستیابی به داروی مناسب‌تر و دقیق‌تر تا حدودی می‌تواند در بهبود این وضعیت کمک نماید.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی تصریح کرد: امیدواریم بیماران بهبود یافته با مشارکت در این طرح، حمایت لازم را از دیگر هموطنان مبتلا به این بیماری به عمل آورند. دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس به عنوان مرکز اصلی مقابله با کرونا و با توجه به افزایش تعداد بهبود یافتگان در زمینه پلاسما درمانی اقدامات خوبی را در کمک به این پروژه انجام داده است.

وی هدف اصلی این طرح را تأمین پلاسمای مورد نیاز مراکز درمانی خواند و ادامه داد: امیدواریم بیماران بهبود یافته از ویروس کرونا به شکرانه بازیابی سلامتی‌شان با سازمان انتقال خون که همواره مورد اعتماد مردم بوده است، همراه شوند. و

عبداللهی در ادامه افزود: شرکت در این پروژه کاملاً داوطلبانه است، داوطلبین اهدای پلاسما معاینه و مشاوره می‌شوند و پس از انجام برخی آزمایشات اولیه در صورت دارا بودن شرایط از آنان پلاسما دریافت می‌شود.

شایان ذکر است، سید مجید حسینی، رئیس بخش مرکزی بیمارستان امام رضا (ع) یکی از بهبود یافتگان کرونا بوده که پس از گذران دوره درمان و قرنطینه، اقدام به اهدای پلاسمای خون به بیماران کرونایی کرده است.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.