سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گزارش این کمیسیون در خصوص سیل فروردین سال ۹۸ و علل وقوع آن را قرائت کرد.

قرائت گزارش کمیسیون اصل نود مجلس در خصوص سیل فروردین سال ۱۳۹۸

قدس آنلاین: به گزارش ایسنا، در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، ولی داداشی گزارش کمیسیون اصل نود مجلس در خصوص سیل فروردین سال ۱۳۹۸ و علل وقوع آن به ویژه در شهر شیراز را قرائت کرد.

در این گزارش به علل وقوع سیل و طرز کار دستگاه های مسئول اشاره شده است. عملکرد و طرز کار دستگاه های مربوطه در نحوه مواجهه با سیل، موارد قصور یا اهمال یا تخلف احتمالی هر یک از دستگاه‌ها و پیشنهادات کارشناسی به منظور جلوگیری از تکرار وقوع حادثه در سایر شهرها مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

بررسی علل وقوع و تشدید سیل در دروازه قرآن شیراز و عملکرد دستگاه ها و طرز کار وزارت نیرو از دیگر مواردی است که در این گزارش مورد بررسی قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش هزاران میلیارد تومان خسارت به بخش ها و زیرساخت های کشور از جمله کشاورزی، حمل و نقل، آب، برق، ارتباطات و مخابرات وارد شد. استان های خوزستان، گلستان، لرستان و فارس بیشترین میزان تلفات جانی و خسارت مالی را متحمل شدند.

در بخش بررسی سیل دروازه قرآن شیراز آمده است، بیشترین شدت بارش در حوزه آبریز دروازه قرآن به صورت یک رگبار ۴۳ دقیقه ای در صبح روز پنجم فروردین ماه اتفاق افتاد که منجر به ایجاد بیشترین سیلاب لحظه ای گردید که پس از عبور از دیواره های اطراف حوضچه آرامش به باند شرقی بلوار امام رضا (ع) یعنی دروازه قرآن وارد و به دلیل شیب خیابان به سمت جنوب خیابان چهل مقام حرکت و در نهایت منجر به کشته شدن ۲۲ نفر و زخمی شدن ۱۰۰ نفر از هموطنان شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.