معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا، طرح آمارگیری نیروی کار از خانوارهای نمونه در فصل بهار امسال از طریق تماس تلفنی اجرا می‌شود.

طرح آمارگیری نیروی کار خراسان رضوی تلفنی شد

به گزارش قدس آنلاین، مجید نعیمی افزود: به منظور ارزیابی و تحلیل سیاست‌های کلان اقتصادی کشور، طرح آمارگیری نیروی کار، طراحی و مطابق با آخرین توصیه‌های سازمان بین‌المللی ‌کار (ILO) و براساس نیاز برنامه ‌ریزان اجرا می‌شود.

وی هدف از اجرای این طرح را محاسبه‌ شاخص‌های فصلی و سالانه‌ نیروی‌ کار از جمله نرخ مشارکت اقتصادی، نرخ بیکاری و تغییرات آنها عنوان و بیان کرد: امسال به دلیل شیوع کرونا برای جمع آوری اطلاعات بازار کار از سوی مسوولان و کمیته فنی طرح آمارگیری نیروی کار شیوه‌ها و راهکارهای جایگزین در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در این راستا با توجه به اجرای طرح آمارگیری نیروی کار در فصل بهار از فردا (٢٠ اردیبهشت) به مدت ۲ هفته با خانوارهای مشمول در فهرست‌ نمونه‌گیری تصادفی طرح تماس تلفنی گرفته شده و آمار و اطلاعات طرح از این طریق جمع‌آوری خواهد شد.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی افزود: در صورت عدم دسترسی تلفنی به خانوارهای مورد نظر، تکمیل پرسشنامه از طریق مصاحبه حضوری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

براساس آخرین آمار، از جمعیت حدود ۶ میلیون نفری خراسان رضوی ۲ میلیون و ۲۳۸ هزار و ۷۵۵ نفر شاغل هستند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.