سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به نامه علی مطهری خطاب به آیت الله جنتی، با بیان اینکه «نه مطلق العنان بودن آرزوست و نه مقام خدایی داشتن»، نوشت: نظارت استصوابی بر اساس مصوبه مجلس، نظارت قانونی است. اجرای آن حاکمیت قانون است و مخالفت با آن فرار از قانون و آنارشیسم.

مخالفت با نظارت استصوابی فرار از قانون و آنارشیسم است

قدس آنلاین: «عباسعلی کدخدایی» روز یکشنبه در حساب کاربری خود در توییتر به نامه علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان پاسخ داد.

مطهری روز گذشته در بخشی از نامه خود خطاب به آیت الله جنتی نوشته بود: بی اختیار به یاد تشرهای امام خمینی (ره) به شورای نگهبان افتادم که چگونه جناب‌عالی و امثال جناب‌عالی را از جایگاه خدایی پایین می‌آورد و به حقوق مردم توجه می داد. این تفکر را که همه مراحل انتخاب را شما باید انجام دهید، از سر خود بیرون کنید، بخشی از انتخاب را هم به عهده مردم بگذارید. فرضا دو نفر فاسد وارد مجلس شوند بهتر از آن است که دهها اصلح از ورود به مجلس باز بمانند. امیدوارم در روش خود تجدید نظر کنید.

سخنگوی شورای نگهبان در این توییت به اظهارات مطهری این گونه پاسخ داد: «نه مطلق العنان بودن آرزوست و نه مقام خدایی داشتن.»

کدخدایی خاطرنشان کرد: تقلیل دلایل رد صلاحیت نمایندگان به چند اظهارنظر سیاسی قابل درک است! اما عملکرد آنان نیز توسط مردم قضاوت می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این گفته مطهری که «حق می دهم که نگران باشید، چرا که سالها مطلق العنان تحت عنوان مبهم «نظارت استصوابی» هر کاری که خواسته‌اید کرده‌اید و اکنون بناست این نظارت بر اساس معیارهای مشخص انجام شود.» این گونه پاسخ داد: نظارت استصوابی بر اساس مصوبه مجلس، نظارت قانونی است. اجرای آن حاکمیت قانون است و مخالفت با آن فرار از قانون و آنارشیسم!

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.